Szanowni Państwo,

Sekretarze Gmin, Miast i Powiatów woj. podkarpackiego

Członkowie Podkarpackiego Forum Sekretarzy

 

serdecznie zapraszam Państwa na spotkanie stacjonarne Podkarpackiego Forum Sekretarzy, które odbędzie się w dniu 24 lipca (czwartek) w godz. 10.00 - 13.00 w Rzeszowie w Hotelu BB, ul. Grottgera 28.

Temat spotkania: ustawa o ochronie ludności a obowiązki Sekretarza jst w zakresie przygotowania samorządu do skutecznego działania w sytuacjach kryzysowych.

Ustawa o ochronie ludności nakłada na Sekretarza jst obowiązki związane z koordynacją i wsparciem realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na terenie gminy. Sekretarz, działając na zlecenie i pod nadzorem Wójta (Burmistrza, Prezydenta), jest odpowiedzialny za zapewnienie sprawności działania systemu ochrony ludności na terenie gminy.

Szczegółowy program spotkania:

  1. Praktyczne wdrożenie ustawy o ochronie ludności a obowiązki Sekretarza JST, jako osoby zarządzającej bieżącą pracą urzędu.
  2. Zagrożenia, w tym za małe moce przerobowe - jeden pracownik - ogrom planów do aktualizacji, dobre praktyki.
  3. Nowe obowiązki wynikające z ustawy o ochronie ludności dla powiatów i gmin - kto, kiedy i za co odpowiada?
  4. Aspekt finansowy wdrażania ustawy o ochronie ludności.
  5. Jak przygotować samorząd do skutecznego działania w sytuacjach kryzysowych?

 

Proszę o potwierdzenie obecności do 23 lipca 2025 r. telefonicznie 17-862-69-64 lub mailowo magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl.

 

Z poważaniem,

 

Magdalena Kubik-Szczerba,

Koordynator PFSE