Szanowni Państwo,

Sekretarze Gmin, Miast i Powiatów woj. podkarpackiego

Członkowie Podkarpackiego Forum Sekretarzy

 

serdecznie zapraszam Państwa na spotkanie stacjonarne Podkarpackiego Forum Sekretarzy, które odbędzie się w dniu 23 czerwca (poniedziałek) w godz. 10.00 - 13.45Rzeszowie w Hotelu BB, ul. Grottgera 28.

 

Temat spotkania:

  1. Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji przez organy jst z perspektywy nadzoru i kontroli wojewody- analiza przypadków i dobrych praktyk.
  2. Zasady i tryb sporządzania planu ogólnego gminy – z perspektywy sekretarza gminy. Aspekty prawne, proceduralne, organizacyjne i praktyczne.

Z uwagi na fakt, iż wiosną 2025 r. upłynął termin 4-letniej kadencji Zarządu Podkarpackiego Forum Sekretarzy, przed rozpoczęciem spotkania, zgodnie z zapisami art. 15 i 17 statutu Forum, odbędzie się Walne Zebranie Członków, w celu wyboru nowego Zarządu, które następnie wybierze Prezesa.

Proszę o punktualne przybycie i uczestnictwo w spotkaniu.

 

Harmonogram spotkania:

9.30 – 10.00 Rejestracja uczestników.

10.00– 10.15 Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników, wybór Zarządu Podkarpackiego Forum Sekretarzy oraz Prezesa Zarządu Forum.

10.15 – 11.30 Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji przez organy jst z perspektywy nadzoru i kontroli wojewody- analiza przypadków i dobrych praktyk, Sebastian Pięta, Grzegorz Drozd.

11.30 – 11.45 Przerwa kawowa.

11.45– 13.45 Zasady i tryb sporządzania planu ogólnego gminy – z perspektywy sekretarza gminy. Aspekty prawne, proceduralne, organizacyjne i praktyczne, Sebastian Pięta, Grzegorz Drozd

13.45  Zakończenie spotkania.

 

Szczegółowy program spotkania:

Część I - Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji przez organy jst z perspektywy nadzoru i kontroli wojewody- analiza przypadków i dobrych praktyk.

Część II - Zasady i tryb sporządzania planu ogólnego gminy – z perspektywy sekretarza gminy. Aspekty prawne, proceduralne, organizacyjne i praktyczne.

  1. Istota i rola planu ogólnego – jego kluczowe elementy, uzasadnienie i forma:
    • Podstawowe zasady reformy planowania przestrzennego z 2023 r.
    • Czym jest plan ogólny gminy i jaka jest jego rola w kształtowaniu polityki przestrzennej w gminie? Najpierw plan ogólny czy nowa strategia rozwoju gminy?
    • Jakie mogą być konsekwencje braku uchwalenia planu ogólnego?
    • Obligatoryjne i fakultatywne elementy planu ogólnego.
    • Rola uzasadnienia uchwały w sprawie planu ogólnego i jego elementy.
    • W jakiej formie jest przygotowywany i uchwalany plan ogólny? Czym są dane przestrzenne?
  2. Procedura opracowania i przyjęcia planu ogólnego:
  • Procedura opracowania i przyjęcia planu ogólnego – zagadnienia prawne i wyzwania organizacyjne.
  • Podstawowe elementy procedury planistycznej – wszczęcie procedury, uzgodnienia i opinie do projektu, udział mieszkańców.
  • Konsultacje społeczne – wymogi prawne, formy i sposób ich przeprowadzania.
  • Wyzwania proceduralne, organizacyjne i praktyczne przeprowadzania konsultacji społecznych według nowych zasad.
  • Jakie dokumenty związane z planem ogólnym należy przygotować dla radnych na sesję?
  • Dokumentowanie prac planistycznych – wymogi prawne i organizacyjne. Jak wydawać wypisy i wyrysy z planu ogólnego?

 

Proszę o potwierdzenie obecności do 20 czerwca 2025 r. telefonicznie 17-862-69-64 lub mailowo magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl.

 

Z poważaniem,

 

Magdalena Kubik-Szczerba,

Koordynator PFSE