Szanowni Państwo,
Członkowie Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Podkarpacia
pragnę zaprosić Państwa na spotkanie Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Podkarpacia, które odbędzie się 24 kwietnia 2025 r. (czwartek), w godzinach 10.00 – 13.00 w B&B Hotel Rzeszów Centrum, przy ul. Artura Grottgera 28.
Temat spotkania: Przegląd aktualnej legislacji/zmian prawnych dotyczących funkcjonowania jst. Komunikacja i wystąpienia publiczne w sytuacjach kryzysowych
Program spotkania:
9.30 – 10.00
|
Rejestracja uczestników.
|
10.00 – 10.10
|
Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników.
|
10.10 – 11.15
|
Przegląd aktualnej legislacji/zmian prawnych dotyczących funkcjonowania jst.
- Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
- Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej.
- Ustawa medialna.
- Projekt ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o funduszu sołeckim.
- Projekt ustawy o Krajowym Rejestrze Oznakowanych Psów i Kotów.
|
11.15 – 13.00
|
Komunikacja i wystąpienia publiczne w sytuacjach kryzysowych.
Sytuacje kryzysowe, w jakich mogą się znaleźć decydenci samorządowi są bardzo różne. To może być powódź czy pożar, ale także kryzys związany z niewłaściwym wykonywaniem obowiązków, złamaniem przepisów w zarządzanej jednostce. Może to być również potrzeba reagowania w konflikcie społecznym czy w związku z wpadką wizerunkową. Czegokolwiek nie dotyczyłaby sytuacja kryzysowa, mechanizmy działania są podobne. Przećwiczymy je podczas spotkania.
- Czy żyjemy w czasach kryzysowych?
- Sytuacje kryzysowe, czyli jakie? Kryzys dawniej i dziś. Rodzaje sytuacji kryzysowych.
- Czym jest Manual Kryzysowy? Permanentny kryzys?
- Jak przygotować się do sytuacji kryzysowych?
- Autorytet i reputacja.
- Mapa zagrożeń. Analiza ryzyka. Audyt komunikacji wewnętrznej. Plan kryzysowy.
- Zarządzanie kryzysowe a komunikacja w kryzysie. Kompetencje komunikacyjne w organizacji.
- Na co mamy wpływ (a na co nie) w kryzysie?
- Strategie komunikacji w kryzysie:
- Czy i jak reagować w kryzysie?
- Zaprzeczenie i przeniesienie winy (zaprzeczanie).
- Obniżenie znaczenia kryzysu (minimalizowanie strat).
- Odwracanie uwagi (temat zastępczy).
- Wzięcie pełnej odpowiedzialności za kryzys (współczucie).
- Przyznanie do błędu (odpowiedzialność).
- Organizacja komunikacji w sytuacjach kryzysowych:
- Wewnętrzna komunikacja w organizacji. Obieg informacji w kryzysie.
- Osoby pierwszego kontaktu medialnego.
- Komunikacja kryzysowa w mediach własnych. Relacje w organizacji a sytuacja kryzysowa.
- Media relations w kryzysie:
- Zewnętrzna komunikacja w kryzysie.
- Dlaczego media lubią „trzęsienia ziemi”? Czego chce dziennikarz? Oświadczenie, stanowisko, sprostowanie, komunikat prasowy. Prawo do autoryzacji. Co z tym nagrywaniem?
- Komunikacja kryzysowa w mediach społecznościowych:
- Szanse i zagrożenie w sytuacjach kryzysowych. Czas w kryzysie.
- Zasady tworzenia komunikatów kryzysowych do sieci. Jak radzić sobie z hejtem?
- Podstawowe błędy komunikacji w kryzysie.
- Co po kryzysie?
- Wizerunek i marka osobista. Kryzys motywacji. Jak wziąć głęboki oddech?
- Odpowiedzialność, analiza, rekomendacje – czy co nas nie zabija, rzeczywiście nas wzmacnia?
|
13.00
|
Zakończenie spotkania.
|
Ze względów organizacyjnych, proszę o przesłanie potwierdzenia udziału w spotkaniu na dołączonej karcie zgłoszeniowej do 23 kwietnia br. na adres: malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl lub post@frdl.rzeszow.pl
Z poważaniem,
Małgorzata Nieroda,
Dyrektor FRDL POST