Szanowni Państwo,

Członkowie Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Podkarpacia

 

 

pragnę zaprosić Państwa na spotkanie Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Podkarpacia, które odbędzie się 24 kwietnia 2025 r. (czwartek), w godzinach 10.00 – 13.00 w B&B Hotel Rzeszów Centrum, przy ul. Artura Grottgera 28.

Temat spotkania: Przegląd aktualnej legislacji/zmian prawnych dotyczących funkcjonowania jst. Komunikacja i wystąpienia publiczne w sytuacjach kryzysowych

Program spotkania:

9.30 – 10.00

Rejestracja uczestników.

10.00 – 10.10

Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników.

10.10 – 11.15

Przegląd aktualnej legislacji/zmian prawnych dotyczących funkcjonowania jst.

  • Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
  • Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej.
  • Ustawa medialna.
  • Projekt ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o funduszu sołeckim.
  • Projekt ustawy o Krajowym Rejestrze Oznakowanych Psów i Kotów.

11.15 – 13.00

Komunikacja i wystąpienia publiczne w sytuacjach kryzysowych.

Sytuacje kryzysowe, w jakich mogą się znaleźć decydenci samorządowi są bardzo różne. To może być powódź czy pożar, ale także kryzys związany z niewłaściwym wykonywaniem obowiązków, złamaniem przepisów w zarządzanej jednostce. Może to być również potrzeba reagowania w konflikcie społecznym czy w związku z wpadką wizerunkową. Czegokolwiek nie dotyczyłaby sytuacja kryzysowa, mechanizmy działania są podobne. Przećwiczymy je podczas spotkania.

  1. Czy żyjemy w czasach kryzysowych?
    • Sytuacje kryzysowe, czyli jakie? Kryzys dawniej i dziś. Rodzaje sytuacji kryzysowych.
    • Czym jest Manual Kryzysowy? Permanentny kryzys?
  2. Jak przygotować się do sytuacji kryzysowych?
    • Autorytet i reputacja.
    • Mapa zagrożeń. Analiza ryzyka. Audyt komunikacji wewnętrznej. Plan kryzysowy.
    • Zarządzanie kryzysowe a komunikacja w kryzysie. Kompetencje komunikacyjne w organizacji.
    • Na co mamy wpływ (a na co nie) w kryzysie?
  3. Strategie komunikacji w kryzysie:
    • Czy i jak reagować w kryzysie?
    • Zaprzeczenie i przeniesienie winy (zaprzeczanie).
    • Obniżenie znaczenia kryzysu (minimalizowanie strat).
    • Odwracanie uwagi (temat zastępczy).
    • Wzięcie pełnej odpowiedzialności za kryzys (współczucie).
    • Przyznanie do błędu (odpowiedzialność).
  4. Organizacja komunikacji w sytuacjach kryzysowych:
    • Wewnętrzna komunikacja w organizacji. Obieg informacji w kryzysie.
    • Osoby pierwszego kontaktu medialnego.
    • Komunikacja kryzysowa w mediach własnych. Relacje w organizacji a sytuacja kryzysowa.
  5. Media relations w kryzysie:
    • Zewnętrzna komunikacja w kryzysie.
    • Dlaczego media lubią „trzęsienia ziemi”? Czego chce dziennikarz? Oświadczenie, stanowisko, sprostowanie, komunikat prasowy. Prawo do autoryzacji. Co z tym nagrywaniem?
  6. Komunikacja kryzysowa w mediach społecznościowych:
    • Szanse i zagrożenie w sytuacjach kryzysowych. Czas w kryzysie.
    • Zasady tworzenia komunikatów kryzysowych do sieci. Jak radzić sobie z hejtem?
  7. Podstawowe błędy komunikacji w kryzysie.
  8. Co po kryzysie?
    • Wizerunek i marka osobista. Kryzys motywacji. Jak wziąć głęboki oddech?
    • Odpowiedzialność, analiza, rekomendacje – czy co nas nie zabija, rzeczywiście nas wzmacnia?

13.00

Zakończenie spotkania.

 

Ze względów organizacyjnych, proszę o przesłanie potwierdzenia udziału w spotkaniu na dołączonej karcie zgłoszeniowej do 23 kwietnia br. na adres: malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl lub  post@frdl.rzeszow.pl

 

 

 

Z poważaniem,

Małgorzata Nieroda, 
Dyrektor FRDL POST