Szanowni Państwo,
Dyrektorzy, Kierownicy, Pracownicy Wydziałów i Referatów Oświaty oraz ZEAS- ów,
Członkowie Podkarpackiego Forum Oświaty

 

serdecznie zapraszam Państwa na spotkanie stacjonarne Podkarpackiego Forum Oświaty Samorządowej, które odbędzie się w dniu 1 lipca 2024 r. (poniedziałek) w godz. 10.00 - 13.00 w B&B Hotel Rzeszów Centrum, przy ul. Artura Grottgera 28.

Temat spotkania: Tworzenie żłobków i klubów dziecięcych - aspekty praktyczne. Dokumentacja ustrojowa i dokumentacja wewnętrzna instytucji opieki nad dziećmi do lat 3 - przykładowe wzory, omówienie zapisów.

Program spotkania:

  1. Wprowadzenie – uwarunkowania formalno-prawne regulujące zagadnienia opieki nad dziećmi do lat 3.
  2. Formy organizacyjne opieki nad dziećmi do lat 3.
  3. Podmioty uprawnione do tworzenia i prowadzenia instytucji opieki (gmina, osoba fizyczna, osoby prawne, podmiot gospodarczy, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe).
  4. Procedury związane z utworzeniem i zarejestrowaniem żłobka lub klubu dziecięcego przez jednostkę samorządu, podmiot gospodarczy lub osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.
  5. Katalog uchwał organu stanowiącego w gminie dotyczące tworzenia i funkcjonowania żłobka/klubu dziecięcego.
  6. Wymagania w zakresie warunków lokalowo-sanitarnych oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego stawiane żłobkom/klubom dziecięcym.
  7. Wymagania kwalifikacyjne stawiane pracownikom żłobków/klubów dziecięcych, dyrektorom żłobków i osobom kierującym pracą klubów dziecięcych.
  8. Etatowe normy zatrudnienia pracowników żłobka/klubu dziecięcego oraz normy czasu pracy tych pracowników.
  9. Standardy ochrony małoletnich w instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 (zakładanej przez gminę, osobę fizyczną, osoby prawne, podmiot gospodarczy, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe).
  10. Zespoły żłobków a zespoły żłobkowo-przedszkolne - czy są dopuszczalne?
  11. Czy dyrektor przedszkola może być równocześnie dyrektorem żłobka bądź osobą kierującą klubem dziecięcym?
  12. W jaki sposób przeprowadzić nabór pracowników żłobka/klubu dziecięcego?
  13. Zasady bezpiecznej rekrutacji personelu.
  14. W jaki sposób prowadzić rekrutację dzieci do żłobka/klubu dziecięcego?
  15. Zasady ustalania opłat za usługi opiekuńcze oraz za wyżywienie.
  16. Przepisy wewnętrzne – katalog obligatoryjnych i fakultatywnych regulaminów, procedur i instrukcji wprowadzonych w żłobku/w klubie dziecięcym.
  17. Przykłady dobry i złych praktyk w zakresie zapisów uchwał i regulaminów określających ustrój i funkcjonowanie instytucji opieki nad dziećmi i do lat 3.
  18. Dyskusja.

 

Proszę o potwierdzenie obecności do 28.06.2024 r. telefonicznie 17 862 69 64 lub mailowo, na adres malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl

 

 

 

Z wyrazami szacunku,

Małgorzata Nieroda

Koordynator Forum