30.05.2025 r., online
Szanowni Państwo
Dyrektorzy, kierownicy i pracownicy odpowiedzialni za współpracę samorządu z organizacjami pozarządowymi
serdecznie zapraszam Państwa do udziału w spotkaniu on-line Podkarpackiego Forum Współpracy Samorządów z Organizacjami Pozarządowymi, które odbędzie się 30 maja 2025 r. (piątek), w godz. 8.30 – 11.30.
Temat spotkania: „Małe granty” - tryb uproszczony art. 19 a). Procedowanie, umowa, sprawozdawczość, błędy i wątpliwości.
Program spotkania:
- Jak zlecać zadania publiczne w samorządzie? Porównanie trybu konkursowego i uproszczonego - art. 19 a).
- Podstawy prawne zastosowania trybu 19 a):
- zakres przedmiotowy,
- ujęcie w budżecie/ programie współpracy.
- Jak zaprojektować przyjmowanie wniosków w trybie 19 a):
- konsultacje z organizacjami pozarządowymi,
- termin realizacji zadania a czas na procedowanie wniosków.
- Analiza wniosku w małych grantach - na co zwrócić uwagę?
- Jak procedować wniosek w trybie 19 a):
- ocena celowości,
- zbieranie uwag - kto i kiedy może je zgłaszać?
- uzgadnianie warunków - „negocjacje” z wnioskodawcą.
- Umowa na realizację zadania w trybie 19 a):
- wzór ramowy umowy z Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Pożytku Publicznego a praktyka stosowania 19 a), zapisy wymagane w umowie.
- rekomendacje dotyczące dodatkowych zapisów lub modyfikacji umowy, wynikające z praktyki realizacji zadań. Sprawozdanie z realizacji zadania w trybie 19 a) - najczęstsze błędy i jak ich unikać.
- Odpowiedzi na pytania, konsultacja kwestii problemowych.
Proszę o potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu do 29 maja 2025 r. mailowo: malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl lub telefonicznie: 17 862 69 64.
Zgłoszonym uczestnikom, dzień przed spotkaniem, prześlę link do webinarium.
Z wyrazami szacunku,
Małgorzata Nieroda
Koordynator Forum