Szanowni Państwo
Dyrektorzy, kierownicy i pracownicy odpowiedzialni za współpracę samorządu z organizacjami pozarządowymi

 

serdecznie zapraszam Państwa do udziału w spotkaniu on-line Podkarpackiego Forum Współpracy Samorządów z Organizacjami Pozarządowymi, które odbędzie się 30 maja 2025 r. (piątek), w godz. 8.30 – 11.30.

Temat spotkania: „Małe granty” - tryb uproszczony art. 19 a). Procedowanie, umowa, sprawozdawczość, błędy i wątpliwości.

Program spotkania:

  1. Jak zlecać zadania publiczne w samorządzie? Porównanie trybu konkursowego i uproszczonego - art. 19 a).
  2. Podstawy prawne zastosowania trybu 19 a):
    • zakres przedmiotowy,
    • ujęcie w budżecie/ programie współpracy.
  3. Jak zaprojektować przyjmowanie wniosków w trybie 19 a):
    • konsultacje z organizacjami pozarządowymi,
    • termin realizacji zadania a czas na procedowanie wniosków.
  4. Analiza wniosku w małych grantach - na co zwrócić uwagę?
  5. Jak procedować wniosek w trybie 19 a):
    • ocena celowości,
    • zbieranie uwag - kto i kiedy może je zgłaszać?
    • uzgadnianie warunków - „negocjacje” z wnioskodawcą.
  6. Umowa na realizację zadania w trybie 19 a):
    • wzór ramowy umowy z Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Pożytku Publicznego a praktyka stosowania 19 a), zapisy wymagane w umowie.
    • rekomendacje dotyczące dodatkowych zapisów lub modyfikacji umowy, wynikające z praktyki realizacji zadań. Sprawozdanie z realizacji zadania w trybie 19 a) - najczęstsze błędy i jak ich unikać.
  7. Odpowiedzi na pytania, konsultacja kwestii problemowych.

 

Proszę o potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu do 29 maja 2025 r. mailowo: malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl lub telefonicznie: 17 862 69 64.

Zgłoszonym uczestnikom, dzień przed spotkaniem, prześlę link do webinarium.

 

Z wyrazami szacunku, 

Małgorzata Nieroda

Koordynator Forum