Szanowni Państwo,

Członkowie Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Podkarpacia

 

pragnę zaprosić Państwa na spotkanie Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Podkarpacia, które odbędzie się 27 sierpnia 2024 r. (wtorek), w godzinach 10.00 – 13.00 w B&B Hotel Rzeszów Centrum, przy ul. Artura Grottgera 28.

Tematyka spotkania: RELACJE POMIĘDZY ORGANAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO. JAK UKSZTAŁTOWAĆ WSPÓŁPRACĘ WÓJTA/BURMISTRZA/PREZYDENTA Z PRZEWODNICZĄCYM RADY I RADĄ? NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE I PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI

Program spotkania:

9.30 – 10.00

Rejestracja uczestników.

10.00 – 10.10

Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników.

Małgorzata Nieroda, Dyrektor FRDL POST.

10.10– 10.25

Przerwij krąg przemocy w szkole. RESQL- system do monitorowania i zwalczania przemocy rówieśniczej w szkołach.

10.25– 10.40

Lokalne i przydomowe oczyszczalnie ścieków dla terenów bez dostępu do miejskich systemów kanalizacji.

10.40 – 10.50

Przerwa kawowa.

10.50– 13.00

Relacje pomiędzy organami samorządu terytorialnego:

  • Ustrojowa pozycja organów gminy / powiatu - ewolucja rozwiązań prawnych.
  • Pozycja wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w procedurze uchwałodawczej.
  • Ustalanie wysokości wynagrodzenia wójta (burmistrza, prezydenta miasta) przez radę.
  • Dostęp radnych do informacji.
  • Raport o stanie gminy i procedura udzielania wotum zaufania.
  • Rozpatrywanie skarg na działanie wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
  • Możliwość odwołania wójta (burmistrza, prezydenta miasta) przed upływem kadencji w związku z działaniami rady.
  • Zakres działania wójta (burmistrza, prezydenta miasta) zależny od rady.
  • Kompetencje przewodniczącego rady wobec pracowników urzędu gminy (miasta).
  • Wnioski i rekomendacje.

Wspólnik w ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp.k. Specjalizuje się w prawie administracyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem prawa samorządu terytorialnego oraz prawa odpadowego. Doradza jednostkom samorządu terytorialnego, ich związkom, spółkom komunalnym oraz innym podmiotom samorządowym w sprawach z zakresu ustrojowego prawa samorządowego, legislacji administracyjnej oraz gospodarki komunalnej, w tym gospodarki odpadami komunalnymi. Aktywny przedstawiciel ogólnopolskich i regionalnych organizacji samorządowych w procesach legislacyjnych związanych ze zmianami w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

13.00

Zakończenie spotkania.

 

 

Ze względów organizacyjnych, proszę o przesłanie potwierdzenia udziału w spotkaniu na dołączonej karcie zgłoszeniowej do 26 sierpnia br. na adres: malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl lub  post@frdl.rzeszow.pl

 

 

Z poważaniem,

Małgorzata Nieroda, 
Dyrektor FRDL POST