Szanowni Państwo

Członkowie Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych

 

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się online 14 marca 2025 r. w godzinach 8.30 – 12.00.

Tematem spotkania: Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego.

Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.

Udział w spotkaniu Forum pozwoli na przygotowanie się koordynatorów dostępności do sporządzenia raportu o stanie zapewniania dostępności.

Uczestnicy będą mieli możliwość przedstawienia kwestii problemowych, wymiany doświadczeń, zarówno z ekspertem, prowadzącym spotkanie, jak i członkami Forum. Liczymy na Państwa aktywne uczestnictwo!

Spotkanie odbędzie się na platformie zoom meeting. Poniżej prezentujemy szczegółowy program. Prosimy o potwierdzenie obecności do dnia 13 marca 2025 r. poprzez przesłanie informacji na skrzynkę koordynatora z danego województwa lub maila Forum Koordynatorów forumkoordynatorow@frdl.org.pl

Zgłoszonym uczestnikom, w wiadomości zwrotnej, prześlemy w dniu 12 marca 2025 r. link do webinarium.

Serdecznie zapraszamy do udziału!

 

Katarzyna Marciniak – Mordel

 

Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej

im. Jerzego Regulskiego w Łodzi

Magdalena Kubik-Szczerba

 

Zastępca Dyrektora ośrodka regionalnego

Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej

im. Jerzego Regulskiego w Rzeszowie

 

Spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP
14 marca 2025 r
.

08.00 – 08.30 Możliwość testowania połączenia.
08.30 – 08.40 Rozpoczęcie marcowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
 Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum.
08.40 – 12.00 Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego. 

Przedmiot Forum:
Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport, wskazujący spełnianie minimalnych wymagań w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP. Udział w kolejnym spotkaniu Forum pozwoli uczestnikom ugruntować wiedzę i zdobyte wiadomości, niezbędne do prawidłowego sporządzenia raportu o stanie zapewniania dostępności. To  ostatni moment, aby przeprowadzić monitoring wdrażania dostępności i wykorzystać 2 tygodnie, by zweryfikować rozwiązania, które nakłada na podmioty publiczne ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.


Cele Forum:
• Przypomnienie, kto powinien złożyć raport. 
• Weryfikacja podjętych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami od momentu złożenia poprzedniego raportu w 2021 r. do przygotowania obecnego.
• Przygotowanie do sprawozdawczości z wdrażania dostępności – raport o stanie zapewniania dostępności w 2025 roku.
• Pomoc przy sporządzeniu raportu o zapewnieniu dostępności – omówienie krok po kroku poszczególnych działów raportu. 

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:
1. Termin złożenia raportu.
2. Kto jest zobowiązany do jego złożenia?
3. Kim jest podmiot publiczny?
4. Nowy formularz raportu.
5. Omówienie działu I raportu – dostępność architektoniczna:

• Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach.
• Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych).
• Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach.
• Dostęp do budynków dla osób, korzystających z psa asystującego.
• Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków.
6. Omówienie działu II raportu - Dostępność cyfrowa.
7. Omówienie działu III raportu - Dostępność informacyjno-komunikacyjna.

• Środki wspierające komunikowanie.
• Urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących.
• Informacja o zakresie  działalności (głównych zadaniach podmiotu).
• Wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji.
8. Omówienie działu IV - Informacja o dostępie alternatywnym.
9. Omówienie działu V - Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe.

10.40- – 10.55  Przerwa kawowa.