Szanowni Państwo, Dyrektorzy, Kierownicy,
Pracownicy Wydziałów i Referatów Oświaty oraz ZEAS- ów,
Członkowie Podkarpackiego Forum Oświaty

 

 

serdecznie zapraszam Państwa na spotkanie online Podkarpackiego Forum Oświaty Samorządowej, które odbędzie się w dniu 26 lutego 2025 r. (środa) w godz. 9.00 - 13.00.

Temat spotkania: Przygotowanie uchwały dotacyjnej na 2025 r. – ważne zmiany w zakresie dotowania uczniów niepełnosprawnych.

Program spotkania:

  1. Jak zebrać godziny wsparcia z IPET do nowych wag na uczniów niepełnosprawnych?
  2. Jak określić godziny wsparcia z IPET?
  3. Jakie zajęcia i nauczyciele wchodzą w wsparcie IPET, zgodnie z przepisami rozporządzenia o podziale potrzeb oświatowych?
  4. Jak odwołać się do zapisów rozporządzenia o podziale potrzeb oświatowych, aby dotowane placówki prawidłowo liczyły godziny wsparcia dla dzieci niepełnosprawnych?:
    • dzielenie zajęć grupowych na dwa,
    • dzielenie nauczyciela, współorganizującego kształcenie specjalne i pomocy nauczyciela proporcjonalnie do liczby uczniów.
  5. Jak określić stan orzeczeń w danym miesiącu, gdy dotacja jest udzielna według realizowanych godzin?
  6. Jak zebrać godziny wsparcia od stycznia, gdy uchwała zostanie podjęta później (przepisy przejściowe)?
  7. Prawidłowe zebranie godzin wsparcia i precyzyjne zapisy w zakresie dotowania uczniów niepełnosprawnych, tak aby przy kontroli móc określić, czy dotacja została pobrana należnie czy jest do zwrotu (nieprawidłowo obliczona liczba godzin przez podmiot dotowany).
  8. Odpowiedzi na pytania, konsultacje kwestii problemowych.

 

Proszę o potwierdzenie obecności do 25.02.2025 r. telefonicznie 17 862 69 64 lub mailowo, na adres malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl

 

Potwierdzonym osobom, dzień przed spotkaniem, wyślę link do platformy Zoom, na której odbędzie się wydarzenie.

 

 

Z wyrazami szacunku,
Małgorzata Nieroda
Koordynator Forum