1.03.2024 r. spotkanie on-line
Szanowni Państwo
Koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się online 1 marca 2024 r. w godzinach 9.30 – 13.30.
Tematem spotkania będzie: Monitorowanie wdrażania dostępności. Audyty, narzędzia, praktyczne rozwiązania.
Spotkanie będzie miało charakter praktyczny i warsztatowy. Uczestnicy zapoznają się z różnymi case study – przykładami rozwiązań, likwidujących bariery, praktycznymi i najlepszymi rozwiązaniami. Przeanalizujemy również zagadnienia z zakresu dostępności. Podsumujemy: dostępność architektoniczną, informacyjno-komunikacyjną i cyfrową – wczoraj i dziś. Istotnym elementem spotkania będzie warsztat dotyczący samodzielnego prowadzenia audytów dostępności w urzędzie oraz tworzenia, weryfikowania i wdrażania planów na rzecz podniesienia dostępności w jednostce. Dzięki zdobytej wiedzy koordynatorzy będą mogli samodzielnie i na bieżąco przeprowadzać bazowe audyty oraz analizy barier, pojawiających się w ich jednostkach.
Uczestnicy spotkania będą mieli możliwość przedstawienia kwestii problemowych, wymiany doświadczeń, zarówno z ekspertem, prowadzącym spotkanie, jak i członkami Forum. Liczymy na Państwa aktywne uczestnictwo w spotkaniu!
Spotkanie odbędzie się na platformie zoom meeting. Poniżej prezentujemy szczegółowy program. Prosimy o potwierdzenie obecności do dnia 29 lutego 2024 r. poprzez przesłanie informacji na maila magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Zgłoszonym uczestnikom, w wiadomości zwrotnej, prześlemy w dniu 29 lutego 2024 r. link do webinarium.
Serdecznie zapraszam do udziału!
Magdalena Kubik – Szczerba
Zastępca Dyrektora
FRDL POST w Rzeszowie
Spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP
1 marca 2024 r.
09.00 – 09.30 Możliwość testowania połączenia.
09.30 – 09.40 Rozpoczęcie marcowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum.
09.40- – 13.30 Monitorowanie wdrażania dostępności. Audyty, narzędzia, praktyczne rozwiązania.
Przeanalizujemy zagadnienia z zakresu dostępności. Podsumujemy: dostępność architektoniczną, informacyjno-komunikacyjną i cyfrową – wczoraj i dziś. Istotnym elementem szkolenia będzie warsztat dotyczący samodzielnego prowadzenia audytów dostępności w urzędzie oraz tworzenia, weryfikowania i wdrażania planów na rzecz podniesienia dostępności w jednostce, a dzięki zdobytej wiedzy koordynatorzy będą mogli samodzielnie i na bieżąco przeprowadzać bazowe audyty oraz analizy barier pojawiających się w ich jednostkach. Spotkanie będzie miało charakter praktyczny i warsztatowy.
- Co za nami, co przed nami? Omówienie zmian w zakresie wdrażania dostępności.
- Przyszłe projekty związane z zapewnieniem dostępności.
- Bariery i ich likwidacja – case study, rozwiązania, dobre praktyki.
- Autoanaliza dostępności.
- Wypracowane standardy dostępności.
- Samobadanie dostępności – narzędzia do wykorzystania.
- Raport z audytu wraz z rekomendacjami.
- Dostępność w planach zwiększania dostępności.
- Monitoring i wdrażanie dostępności.
- Współpraca koordynatora z innymi osobami w urzędzie.
- Mentoring i szkolenia ważne dla koordynatorów ds. dostępności.
- Finansowanie dostępności.
- Projekty i źródła finansowania rozwiązań dostępnościowych.
- Podsumowanie.
11.40- – 11.55 Przerwa kawowa.