1. Sposób prowadzenia rejestru wyborców.
2. Zakres gromadzonych danych w rejestrze wyborców w stosunku do danych zgromadzonych w ewidencji ludności.
3. Wpisywanie do rejestru wyborców:
• stale zamieszkałych na obszarze gminy bez zameldowania,
• nigdzie nie zamieszkałego, przebywającego stale na obszarze gminy,
• stale zamieszkałego na obszarze gminy pod innym adresem, aniżeli adres zameldowania na pobyt stały.
4. Sposób wpisywania do rejestru wyborców w części B.
5. Aktualizacja rejestru wyborców.
6. Przechowywanie dokumentów stanowiących podstawę do wprowadzenia zmian w rejestrze.
7. Udostępnianie danych z rejestru.
8. Skreślanie z rejestru wyborców.
9. Funkcja pełnomocnika a stały rejestr wyborców.
10. Głosowanie korespondencyjne przez wyborcę niepełnosprawnego a funkcja pełnomocnika.
11. Sposób sporządzania spisu wyborców i metoda jego aktualizacji.
12. Przedstawienie przygotowywanych zmian do Kodeksu Wyborczego w zakresie utworzenia Centralnego Rejestru Wyborców i wynikających z nich obowiązków gmin, polegających na bieżącym aktualizowaniu tego rejestru.
13. Dyskusja, pytania uczestników.
Uwaga! Treść programu zostanie dostosowana do bieżących przepisów prawnych aktualnych na dzień szkolenia.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste