Jak przeprowadzić postępowanie administracyjne? Planowane zmiany w ustawie o doręczeniach elektronicznych, które wpłyną na przebieg postępowania administracyjne w okresie przejściowym tj. od 1.01. do 31.12.2025 r.
szkolenie w formule on-line
termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
Ustawa o e-doręczeniach wprowadza istotne zmiany dotyczące funkcjonowania doręczeń elektronicznych, poprzez przyjęcie nowych standardów dotyczących sposobów korespondencji i zastąpienie jej tradycyjnych form elektronicznymi. Kolejne przesunięcia wejścia w życie ustawy powodują niejasności w stosowaniu przepisów, w tym w prowadzeniu samych postępowań i wydawaniu decyzji. W celu usystematyzowania wiedzy i przygotowania się do właściwej realizacji nowych obowiązków, proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego omówimy zagadnienia z zakresu prowadzenia postępowania administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zakresie e-doręczeń w okresie przejściowym, czyli do końca 2025 roku.
- Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prawidłowego prowadzenia postępowania administracyjnego i wydawania decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem zasad wynikających z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
- Przedstawienie standardów związanych ze stosowaniem e-doręczeń, wskazanie kogo dotyczą. Analiza obowiązków podmiotów publicznych, wynikających z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
- Wskazanie okresów przejściowych oraz ich wpływu na przebieg postępowania administracyjnego.
- Wyjaśnienie pojęć: publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE), publicznej usługi hybrydowej (PUH). Wskazanie, w jakich sytuacjach należy je stosować.
- Omówienie prawidłowego stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w postępowaniach administracyjnych, z uwzględnieniem decyzji PUODO.
1. Zasady postępowania administracyjnego:
• Art. 14 - zasada pisemności po zmianach w kontekście doręczeń elektronicznych.
• Podpisywanie dokumentów elektronicznych.
• Rola profilu zaufanego.
• Czy pracownicy winni wyrażać zgodę na używanie przez nich profilu zaufanego?
• Inne zasady postępowania administracyjnego w praktyce.
2. Strona postępowania:
• Strona nieznana z miejsca pobytu.
• Następca prawny strony.
3. Pełnomocnik:
• Kto może być pełnomocnikiem?
• Formy pełnomocnictwa. Udzielanie pełnomocnictw.
• Doręczanie korespondencji pełnomocnikom.
• Najbliższa rodzina jako pełnomocnik.
• Jak ma postępować organ w stosunku do pełnomocników strony?
• Orzecznictwo.
4. Terminy załatwiania spraw administracyjnych:
• Zawiadomienia o niezałatwieniu sprawy.
• Bezczynność i przewlekłość postępowania - jakie rodzi skutki dla organu?
• Załatwianie spraw w terminie a instytucja ponaglenia.
5. Wszczęcie postępowania:
• W postaci pisemnej.
• Za pomocą EPUAP, doręczeń elektronicznych.
• Kiedy dochodzi do wszczęcia postępowania?
• Jak prawidłowo dokonać wszczęcia postępowania administracyjnego?
• Obowiązki organu: sposoby wszczęcia postępowania, data i forma wszczęcia postępowania, pojęcie i wymogi formalne podania, pozostawienie podania bez rozpoznania.
Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 września 2024 r cena: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 3 października 2024 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa