• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Współpraca i sytuacje konfliktowe pomiędzy zarządcami dróg publicznych różnej kategorii

Miejsce
Internet
Termin
11 kwietnia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
419/449 zł
Zapisz się na szkolenie
program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 28 marca 2025 r. obowiązuje cena: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanego szkolenia, prowadzący - praktyk - radca prawny GDDKiA oraz członek SKO krok po kroku:

  • Omówi aktualnie obowiązujące przepisy, w tym w zakresie współpracy zarządców dróg różnej kategorii w obszarze inwestycji drogowych, zarządzania i utrzymywania dróg, ich przebudowy, odwodnienia oraz oświetlenia.
  • Wskaże praktyczne przykłady sytuacji spornych i konfliktowych, a także możliwe sposoby ich rozwiązania.
  • Przedstawi również właściwość organów do prowadzenia postępowań administracyjnych w tych nietypowych przypadkach.
  • Wyjaśni najczęstsze problematyczne i budzące wątpliwości zagadnienia.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie wiedzy na temat możliwych sytuacji konfliktowych przy wykonywaniu zadań zarządców dróg oraz korzystaniu z pasa drogowego przez inwestorów prywatnych i wykonawców.
  • Nabycie umiejętności właściwej współpracy z innymi zarządcami dróg, zapobiegania sytuacjom konfliktowym lub ich rozwiązywania.
zwiń
rozwiń
Program

1. Wspólne inwestycje drogowe zarządców dróg publicznych różnych kategorii.
2. Przekazywanie zarządzania drogami pomiędzy zarządcami dróg publicznych.
3. Przekazywanie infrastruktury drogowej pomiędzy zarządcami dróg publicznych.
4. Przekazywanie nieruchomości drogowych pomiędzy zarządcami dróg publicznych.

5. Zarządzanie i utrzymanie drogi, a zarządzenie i utrzymanie nieruchomości, na której znajduje się droga i pas drogowy - sytuacje sporne pomiędzy zarządcami dróg, w tym m.in.:

  • kwestie dróg niższej kategorii powstałych przy okazji budowy dróg kategorii wyższej przez innego zarządcę, 
  • starodroża, 
  • odpowiedzialność za utrzymanie i właściwość organów do prowadzenia postępowań administracyjnych.

6. Zmiana zarządcy drogi:

  • problematyka istniejących zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, 
  • rozliczenia decyzji wieloletnich.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy zarządców dróg publicznych, inwestorzy prywatni, wykonawcy inwestycji drogowych, podmioty umieszczające infrastrukturę w pasach drogowych dróg publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (O/Rzeszów), członek Samorządowego Kolegium Odwoławcze w Krakowie, członek Komitetu Technicznego PIARC (World Road Association).

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Joanna Kulas
Koordynator szkoleń, koordynator forów samorządowych
tel. 17 862 69 64
joanna.kulas@frdl.rzeszow.pl
Barbara Jemioło-Róg
Specjalista ds. szkoleń
tel. 17 862 69 64
barbara.jemiolo@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 28 marca 2025 r. obowiązuje cena: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl do 7 kwietnia 2025 r.