Specjalista ds. Kadr w jednostce samorządu terytorialnego

Cele i korzyści
  • przygotowanie uczestników do prowadzenia dokumentacji pracowniczej i in. związanej ze stosunkiem pracy;
  • zaprezentowanie właściwego sposobu ewidencjonowania czasu pracy i innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy;
  • poznanie najbardziej istotnych zagadnień w pracy kadrowca;
  • zarekomendowanie prawidłowych rozwiązań przy wątpliwościach związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy;
  • możliwość skonsultowania z trenerem problematycznych zagadnień.
 
zwiń
rozwiń
Program

1) Stosunek pracy w samorządzie
• Samorządowa pragmatyka pracownicza – istotne odrębności przyjęte przez ustawodawcę w zakresie stosunku pracy samorządowców w porównaniu z „kodeksowym” pracownikiem oraz ich praktyczne znaczenie.
• Podstawy nawiązania stosunku pracy w samorządzie: umowa o pracę, wybór, powołanie. Okres trwania stosunku pracy, kategorie pracowników, wymagania formalne.

2) Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
• Zasady prowadzenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
• Wymagania niezbędne i dodatkowe na poszczególnych stanowiskach pracy.
• Awans wewnętrzny jako szczególna forma obsadzania stanowisk.
• Definicja wolnego stanowiska urzędniczego w świetle zapisów ustawy o pracownikach samorządowych.
• Nawiązanie stosunku pracy z sekretarzem po zmianach.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osób, które na co dzień stosują lub będą stosować przepisy prawa pracy w szczególności pracowników działów kadr, personalnych, prawno-organizacyjnych, kierowników nadzorujących pracę podległych pracowników w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie, doświadczony trener, praktyk zajmujący się na co dzień problematyką prawa pracy, pracownik administracji publicznej, absolwent kierunków: prawo i administracja Uniwersytetu Jagiellońskiego.

zwiń
rozwiń