• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Specjalista ds. mediów społecznościowych. profesjonalna promocja instytucji w sieci

Miejsce
Internet
Termin
09-17 grudnia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
1298/999 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 25 listopada 2025 cena wynosi 999 PLN netto/os.

KURS ON-LINE: 9, 10, 16, 17 grudnia 2025 r.

HARMONOGRAM KURSU:
I DZIEŃ: Media społecznościowe: od podstawowych trendów i funkcjonalności po budowanie strategii.

II DZIEŃ: Skuteczny copywriting.

III DZIEŃ: Jak budować fanpage, komunikować się skutecznie i być w zgodzie z obowiązującymi przepisami.

IV DZIEŃ: Kreatywna promocja w mediach społecznościowych i Facebook ADS.

 

Jak wykorzystywać funkcje poszczególnych serwisów? Jak skutecznie docierać do odbiorców i powiększać ich liczbę? Jak prowadzić atrakcyjny profil? To tylko niektóre z pytań, które się pojawiają.

Podczas już VII edycji proponowanego czterodniowego kursu uczestnicy nie tylko poznają najpopularniejsze media społecznościowe i ich funkcjonalności, ale nauczą się budować strategię obecności w nich, najważniejsze zagadnienia prawne i poznają możliwości komunikacji z odbiorcami. Zdobędą wiedzę z zakresu obecności w mediach społecznościowych i możliwości ich wykorzystania.

Ważne informacje o szkoleniu

Facebook, Instagram, YouTube, X (dawniej Twitter), LinkedIn i TikTok – to najpopularniejsze serwisy społecznościowe, z których korzystają przedstawiciele sektora publicznego.

Czy jednak korzystają z tej formy komunikacji właściwie? Liczne, często nieścisłe regulacje prawne, specyficzne oczekiwania odbiorców, a także przekazywanych komunikatów powodują, że aby komunikacja sektora publicznego w tej przestrzeni była właściwa, należy zapoznać się z najważniejszymi uwarunkowaniami. Zarówno dotyczącymi samej komunikacji, budowania jej strategii, jak też funkcjonowania poszczególnych serwisów i obowiązującego prawa.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznasz się z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi (Facebook, X – dawniej Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, TikTok) i ich funkcjonalnościami.
  • Odkryjesz rolę AI w nowoczesnej komunikacji.
  • Poznasz najważniejsze trendy związane z komunikacją w social media.
  • Nauczysz się, w jaki sposób budować i realizować strategię obecności w social media, a także jak mierzyć zakładane cele.
  • Poznasz mechanizmy, które wpływają na zasięgi postów, a także zaangażowanie odbiorców. 
  • Nauczysz się metod właściwej komunikacji w mediach społecznościowych i reagowania na sytuacje kryzysowe.
  • Poznasz rolę spójnej identyfikacji wizualnej i dobre praktyki w tym obszarze.
  • Zapoznasz się z prawnym aspektem prowadzenia profili w mediach społecznościowych.
  • Nauczysz się wykorzystywać narzędzia oferowane przez poszczególne media.
  • Poznasz narzędzia sztucznej inteligencji (AI) do lepszego planowania, doboru i tworzenia contentu.
  • Poznasz możliwości reklamowe na platformie Facebook.
  • Nauczysz się tworzyć treści, przyciągające uwagę odbiorcy, wykorzystując przy tym również narzędzia zewnętrzne oraz oparte na sztucznej inteligencji.
  • Poznasz zasady tworzenia czytelnych treści.
  • Nauczysz się optymalizować treści pod kątem SEO, aby były lepiej widoczne w sieci.

Kurs zakończymy testem podsumowującym.

zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I – 9 grudnia 2025 r.

Media społecznościowe: od podstawowych trendów i funkcjonalności po budowanie strategii

Podczas I modułu wprowadzimy Cię w zagadnienie mediów społecznościowych. Poznasz ich otoczenie i możliwości wykorzystania przez sektor publiczny. Zapoznasz się również z najważniejszymi narzędziami social media i budową strategii.

Program:

1. Wprowadzenie w zagadnienie mediów społecznościowych:

• Omówienie najważniejszych raportów i trendów

• Analiza aktualnego wykorzystania social media przez sektor publiczny

• Wady i zalety komunikacji w mediach społecznościowych

• Podstawy dla działań administracji publicznej w świecie cyfrowym

• Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, X – dawniej Twitter, YouTube, TikTok, Linkedin) i ich roli w komunikacji.

2. Zapoznanie z najważniejszymi narzędziami komunikacji social media:

• Facebook:

- przedstawienie i analiza dostępnych narzędzi: fanpage, grupy, reels i relacje, wydarzenia itd.,

- formaty i typy postów, 

- fakty i mity na temat publikacji postów,

- algorytm serwisu,

- omówienie wybranych profili uczestników kursu.

• Instagram:

- analiza dostępnych narzędzi: post, rolka, relacja, wyróżniona relacja, transmisja na żywo, katalog, 

- algorytm: szanse i wyzwania,

- zagadnienie hashtagów,

- najważniejsze trendy wspierające komunikację,

- omówienie wybranych profili uczestników kursu,

- praca warsztatowa: rola i stories (koncepcje).

• YouTube:

- podstawowe informacje na temat funkcji serwisu,

- sposoby wykorzystania YouTube przez administrację publiczną,

- wybrane narzędzia wspierające realizację i publikację treści.

• Linkedin:

- rodzaje kont w serwisie,

- możliwości serwisu dla sektora publicznego,

- zalety prowadzenia profilu,

- zagadnienie employer brandingu.

• X – dawniej Twitter:

- funkcje serwisu,

- wykorzystanie X w komunikacji (na podstawie przykładów).

• TikTok:

- najważniejsze funkcje serwisu,

- znaczenie trendów w prowadzeniu profilu,

- miejsce dla urzędu na TikToku,

- wyzwania i zagrożenia związane z obecnością sektora publicznego na TikToku,

- możliwości wykorzystania - dobre przykłady.

3. Strategia social media dla sektora publicznego:

• Definicja strategii i jej znaczenie dla działań w social media.

• Tworzenie planu obecności w mediach społecznościowych krok po kroku.

• Rola strategii regionalnych w działaniach w mediach społecznościowych.

• Mierzenie efektów prowadzonych działań.

• Wykorzystanie Real Time Marketingu i Influencer Marketingu.

• Podstawy content marketingu i jego rola w prowadzeniu profili w social media.

4. Warsztat praktyczny – media społecznościowe w komunikacji kryzysowej.

DZIEŃ II – 10 grudnia 2025 r.

Skuteczny copywriting

W tym module dowiesz się, jak przyciągnąć uwagę odbiorców za pomocą tekstu, poznasz skuteczne formuły copywriterskie i zweryfikujesz, czy tworzone przez Ciebie komunikaty są czytelne.

Program:

1. Wstęp do copywritingu:

• Jak dzisiaj ludzie „konsumują” treści?

• Dlaczego konkurujemy dosłownie ze wszystkim, czyli jak przykuć uwagę odbiorcy?

• Czego szuka czytelnik?

• Kim jest nasz odbiorca?

2. Jak pisać?:

• Odwrócona piramida.

• Zasada 5W.

• Reguła KISS.

• Komunikacja H2H.

3. Wygląd ma znaczenie:

• Estetyka.

• Fonty i kroje.

• Światło.

• Kontrast.

• Akapit.

• Śródtytuły.

• Listy.

• Grafika.

• Formatowanie tekstu w social mediach.

4. Rola AI w nowoczesnej komunikacji:

• Przegląd dostępnych narzędzi sztucznej inteligencji (AI).

• Jak AI wspiera proces tworzenia treści?

• Przykłady zastosowania AI w copywritingu i webwritingu.

5. Jak tworzyć przykuwające uwagę tytuły i nagłówki?:

• Analiza wybranych tekstów.

• Skuteczne formuły copywriterskie.

• Narzędzia zewnętrzne oraz AI (oparte na sztucznej inteligencji), ułatwiające pracę z tekstem i diagnozujące poziom jego zrozumiałości.

6. Jak w praktyce wykorzystać język korzyści?:

• Laddering – metoda odkrywania korzyści.

• Cecha – zaleta – korzyść.

• Odrobina perswazji.

• Wezwanie do działanie.

7. Jak tworzyć teksty, które będą łatwe do wyszukania w Google?:

• Jak działa Google?

• Jak optymalizować teksty pod wyszukiwarkę Google?

8. Narzędzia copywritera.

9. Warsztat praktyczny.

10. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.

DZIEŃ III – 16 grudnia 2025 r.

Jak budować fanpage, komunikować się skutecznie i być w zgodzie z obowiązującymi przepisami

W trakcie tego modułu dowiesz się, jak zbudować angażujący profil. Poznasz również otoczenie prawne, a także nauczysz się wykorzystywać social media w komunikacji z interesariuszami.

Program:

1. Budowa efektywnego fanpage’a:

• Przepis na dobry profil.

• Jak zwiększać zasięgi i pozyskiwać nowych obserwujących.

• Zasięg organiczny i płatny.

• Narzędzia pomocne w prowadzeniu komunikacji w social media.

2. Otoczenie prawne a obecność sektora publicznego w mediach społecznościowych:

• Jakie ustawy powinien znać administrator fanpage w sektorze publicznym.

• Co prawo mówi na temat blokowania użytkowników.

• Podstawy RODO w mediach społecznościowych.

• Prawo a publikacje w social media - memy, zdjęcia, teksty itd.

• Dlaczego Biuletyn Informacji Publicznej jest ważniejszy niż fanpage.

• Przegląd i analiza najważniejszych aspektów poszczególnych regulaminów mediów społecznościowych.

• Jak stworzyć Zarządzenie dotyczące polityki mediów społecznościowych.

3. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszami:

• Komunikacja administracji publicznej i jej specyfika.

• Jak wybrać odpowiednie platformy dla jednostki.

• Jak zbudować odpowiedni styl komunikacji.

• Wykorzystanie technik angażujących społeczność: konkursy, quizy, pytania itd.

• Reagowanie na komentarze, pytania i opinie.

• Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na mediach społecznościowych.

• Etyka i zasady dotyczące korzystania z mediów społecznościowych w kontekście komunikacji z interesariuszami.

4. Warsztat praktyczny.

DZIEŃ IV – 17 grudnia 2025 r.

Kreatywna promocja w mediach społecznościowych i Facebook ADS

W tym module poznasz metody, jak generować większe zasięgi wpisów organicznych, nauczysz się tworzyć ilustracje graficzne i proste animacje do swoich wpisów oraz dowiesz się, jak stworzyć i rozliczyć płatną kampanię reklamową na Facebooku.

Program:

1. Tworzenie treści:

• Tworzenie treści na potrzeby social mediów.

• Techniki wykorzystania treści na wiele różnych sposobów.

• Popularne formaty: tekst, video, grafiki.

• Warsztat praktyczny w aplikacji Canva – tworzenie graficznych ilustracji do wpisów.

• Mierzenie i analiza działań.

2. Działania organiczne vs reklamowe:

• Jak docierać do potencjalnych odbiorców?

• Jak planować publikację wpisów?

• Profile firmowe i ich administrowanie.

• Zasięg organiczny w social media.

3. Wprowadzenie do Facebook Ads:

• Ekosystem reklamowy Facebooka.

• Facebook Ads czy inne systemy reklamowe?

• Czy zasięgi organiczne nie wystarczą?

4. Wstęp do reklamy na Facebooku:

• Benchmarking działań reklamowych, narzędzia do sprawdzania konkurencji.

• Narzędzie do tworzenia materiałów promocyjnych.

• Specyfikacja techniczna reklam.

• Formaty reklamowe.

• Tworzenie reklamy krok po kroku.

5. Panel reklamowy na Facebooku:

• Struktura Facebook Ads.

• Bezpieczeństwo konta reklamowego.

• Jak wygląda Menedżer Firmy.

• Konto reklamowe i narzędzia Facebooka.

6. Praca warsztatowa.

7. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.

8. Test podsumowujący zajęcia.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek sektora publicznego, odpowiedzialni za prowadzenie kont w mediach społecznościowych, promocję i komunikację w instytucji, pracownicy instytucji i organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wykładowca: Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations. (Moduł I i III)

Wykładowca: Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, certyfikowany trener na poziomie odpowiadającym EQF 5 European Qualification Framework (Senior Trainer). Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji, marketingu, i zarządzaniu wizerunkiem (doświadczenia zawodowe zdobywał w samorządzie, organizacjach pozarządowych i biznesie). Współautor podręcznika „Narzędziownik promocyjny dla organizacji pozarządowych”. Autor publikacji w takich mediach, jak Forbes, Antyweb, Marketing w Praktyce, Dziennik Zachodni, Wirtualna Polska. Prelegent wielu imprez branżowych w rodzaju LinkedIn Local, Internet Beta, Sprawny Marketing. Prowadził szkolenia m.in. dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Microsoftu, Santander Banku. (Moduł II i IV)

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Informacje dodatkowe

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 listopada 2025 cena wynosi 999 PLN netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na biuro@frdl-lodz.pl

 do 3 grudnia 2025 r.