• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prowadzenie przez samorząd kontroli w żłobkach, klubach dziecięcych i u dziennych opiekunów. Obszary, zasady, tryb i upoważnienia do prowadzenia kontroli w jednostkach gminnych i prywatnych

Miejsce
Internet
Termin
12 grudnia 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
399/435 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 28 listopada 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Szkolenie stanowi wsparcie w procesie doskonalenia i rozwoju kompetencji, a jego praktyczna formuła ma na celu zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia kontroli i nadzoru form opieki nad dziećmi do lat 3 w aspekcie wymogów lokalowych, organizacyjnych, kadrowych, administracyjnych, w kontekście obowiązków weryfikacji personelu i stosowania standardów ochrony małoletnich. Podczas zajęć zostaną omówione praktyczne aspekty prowadzenia nad tymi jednostkami nadzoru i kontroli.

Uczestnicy otrzymają między innymi dokładny scenariusz (wzór) prowadzenia czynności kontrolnych we wszystkich w/w obszarach.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uzyskanie szczegółowej wiedzy na temat uwarunkowań formalno-prawnych regulujących zagadnienia opieki nad dziećmi do lat 3, co jest niezbędne do legalnego i skutecznego prowadzenia takich instytucji.
  • Uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo finansować zarówno publiczne, jak i niepubliczne instytucje opieki, w tym jak przekazywać dotacje oraz jak je rozliczać i kontrolować.
  • Przekazane zostaną szczegółowe informacje na temat wymagań dotyczących lokali, kwalifikacji dla zatrudnianych opiekunów oraz dyrektorów, ochrony danych osobowych oraz żywienia dzieci, niezbędnej dokumentacji, co pomoże instytucji opieki w zapewnieniu zgodności z przepisami, a przedstawicielom jst pozwoli odpowiednio ocenić te aspekty w trakcie kontroli.
  • Uczestnicy, reprezentujący instytucje opieki nad dziećmi do lat 3, zdobędą niezbędną wiedzę i umiejętności pomocne przy przygotowaniu się do kontroli, prowadzonych przez samorządy. Przedstawiciele jst oraz kontrolerzy zdobędą zaś wiedzę, niezbędną do prawidłowego prowadzenia kontroli tych instytucji.
  • Szkolenie dostarczy praktycznych wskazówek dotyczących prowadzenia kontroli krok po kroku, co pomoże w skutecznym zarządzaniu i utrzymaniu wysokich standardów opieki.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Wprowadzenie - uwarunkowania formalno-prawne regulujące zagadnienia opieki nad dziećmi do lat 3, podstawowe definicje.
  2. Formy organizacyjno–prawne opieki nad dziećmi do lat 3.
  3. Zasady finansowania publicznych i niepublicznych instytucji opieki nad dziećmi do lat 3, w tym udzielanie i rozliczanie dotacji, świadczenie aktywni w żłobku, itp.
  4. Wymagania w zakresie lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy, dzienny opiekun.
  5. Wymagania w zakresie prowadzenia dokumentacji - niezbędne dokumenty wewnętrzne – statut, regulaminy oraz inne.
  6. Wymogi organizacyjno-administracyjne i etatowe.
  7. Wymagania w zakresie potwierdzania spełniania warunków lokalowo-sanitarnych. Wymagania w zakresie potwierdzania spełniania warunków bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
  8. Wymagania w zakresie kadrowym- wymogi kwalifikacyjne zatrudniania opiekunów w żłobkach, klubach dziecięcych, dyrektorów żłobków i osób kierujących pracą klubów dziecięcych.
  9. Wymagania sanitarne, uprawnienia zawodowe oraz obowiązki przeszkolenia osób niespełniających norm, w tym nowozatrudnionych oraz wolontariuszy.
  10. Wymagania w zakresie ochrony danych osobowych, wymagania w zakresie żywienia dzieci.
  11. Nadzór samorządu nad samorządowymi i prywatnymi instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, wpisanymi do odpowiednich rejestrów i wykazów.
  12. Prowadzenie kontroli w żłobkach i klubach dziecięcych. Jak przygotować się do prowadzenia kontroli? Aspekty praktyczne.
  13. Obszary, zasady, tryb i upoważnienia do prowadzenia kontroli w jednostkach gminnych i prywatnych.
  14. Kontrola w oparciu o przepisy ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i stosownej uchwały organu stanowiącego gminy.
  15. Kontrola w oparciu o przepisy ustawy prawo przedsiębiorców.
  16. Kontrola obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przestępczości na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
  17. Co z kontrolą świadczenia „aktywnie w żłobku”?
  18. Prowadzenie kontroli w żłobkach i klubach dziecięcych krok po kroku – aspekty praktyczne.
  19. Prowadzenie kontroli ewentualnych dotacji, udzielanych przez jst na dzieci w wieku do lat 3.
  20. Omówienie propozycji scenariusza prowadzenia kontroli.
  21. Jak przygotować się w podmiocie kontrolowanym do kontroli?
  22. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
zwiń
rozwiń
Adresaci
  • osoby prowadzące lub zarządzające publicznymi i niepublicznymi żłobkami, klubami dziecięcymi (dyrektorzy, właściciele), osoby będące dziennymi opiekunami lub zatrudniający takie osoby,
  • urzędnicy samorządowi, odpowiedzialni w gminach za zadania dotyczące prowadzenia nadzoru nad realizacją opieki nad dziećmi do lat 3 oraz za zadania wynikające z „ustawy żłobkowej”, w tym związane z prowadzeniem rejestrów i wykazów, prowadzeniem kontroli, udzielaniem i rozliczaniem dotacji na dzieci do lat 3.
zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, współpracownik kancelarii adwokackiej, ekspert z zakresu szeroko rozumianego zarządzania edukacją, prawa pracy w oświacie, finansów oświatowych, systemów informatycznych w oświatowej logistyce i sprawozdawczości (SIO, finanse, organizacja), konsolidacji obsługi wspólnej w administracji publicznej. Trener, realizujący szkolenia z zakresu ustroju i struktury oświaty w jst, systemu informacji oświatowej oraz prawa oświatowego i finansowania zadań oświatowych. Ekspert i autor materiałów w projekcie Doskonalenie Strategii Zarządzania Oświatą na poziome regionalnym i lokalnym – etap II, absolwent Training Reform Education of Management. Były menadżer ds. klientów kluczowych w jednej z wiodących firm informatycznych, dedykujących systemy informatyczne dla oświaty. Autor wielu opracowań i publikacji, m. in. książki: „Centra Usług Wspólnych w samorządach”. Konsultuje i wdraża modele obsługi wspólnej w jednostkach samorządu lokalnego. Współautor nowelizacji przepisów ustawy Karta Nauczyciela. Konsultant i doradca związku gmin, wykładowca uczelni wyższej. Redaktor opinii prawnych, publikowanych w systemie INFOR. Prowadzi usługi konsultingowe, szkolenia, wdrożenia i audyty, a także działalność ekspercką, w ramach której doradza zarówno organom jst, urzędnikom samorządowym, dyrektorom jednostek oświaty, jak i innym pracownikom tego sektora.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Małgorzata Nieroda
Dyrektor FRDL Podkarpackiego Ośrodka Samorządu Terytorialnego
tel. 17 862 69 64
malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 28 listopada 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl
do 9 grudnia 2024 r.