• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zmiana i uchylenie decyzji administracyjnej – procedura, wzory zawiadomień, wezwań i decyzji

Miejsce
Internet
Termin
08 sierpnia 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
399/435 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 lipca 2024 r. cena wynosi: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Z praktyki orzeczniczej organów II instancji oraz sądów administracyjnych wynika, iż najczęstszą przyczyną uchyleń decyzji administracyjnych jest przede wszystkim wadliwe stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, nie przepisy prawa materialnego. Sporo błędów pojawia się przy wzruszaniu decyzji - wyborze właściwego trybu, zmianie decyzji własnej, innego organu lub organu odwoławczego.

Podczas proponowanego szkolenia omówimy:

· Wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące zmiany, uchylenia, wygaśnięcia i stwierdzenia nieważności decyzji.

· wskażemy, krok po kroku, właściwą ścieżkę postępowania, opierając się o wzory dokumentów przygotowane przez prowadzącą szkolenie ekspertkę, członka etatowego SKO.

· Poruszane zagadnienia zostaną poparte przykładami z praktyki urzędniczej i orzeczniczej, co pozwoli lepiej zrozumieć przekazywane informacje i ustrzec się przed popełnieniem błędów w codziennej pracy

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Szczegółowe omówienie zasad dotyczących zmiany lub uchylenia decyzji prawidłowej albo dotkniętej wadą niekwalifikowaną, wyjaśnienie wątpliwości, problemów i obaw pracowników administracji publicznej, wynikających z zawiłości przepisów, jak i ze stosunkowo rzadkiego wzruszania decyzji administracyjnych w porównaniu do stosowania innych procedur na gruncie k.p.a.
  • Eliminowanie najczęściej popełnianych błędów w postępowaniach prowadzonych na gruncie k.p.a.
  • Uzyskanie wzorów zawiadomień, wezwań i decyzji do wykorzystania przy zmianie lub uchylaniu decyzji administracyjnych.
  • Doskonalenie kompetencji pracowników administracji publicznej, w szczególności osób rozpoczynających pracę lub chcących podnieść swoje kwalifikacje i zaktualizować wiedzę o najnowsze zmiany prawne oraz orzecznictwo dotyczące tematyki szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Zmiana lub uchylenie decyzji w trybie kodeksowym (k.p.a.) a zmiana lub uchylenie decyzji w trybie ustawy materialnej. Właściwy wybór trybu do zmiany decyzji.
  2. Decyzje ostateczne i nieostateczne:
    • które decyzje można zmieniać w poszczególnych trybach?
    • jak zdecydować o właściwym wyborze trybu do zmiany decyzji?
    • wezwanie strony o sprecyzowanie wniosku,
    • kwalifikacja wniosku do właściwego trybu.
  3. Wszczęcie postępowania z urzędu i na wniosek:
    • które tryby dopuszczają działanie z urzędu i działanie na wniosek strony?
    • jak wygląda prawidłowe zawiadomienie - elementy konieczne i dodatkowe.
  4. Prawidłowe prowadzenie postępowania:
    • czynny udział strony w postępowaniu - wezwania o wyjaśnienia, sprecyzowanie żądania,
    • pouczenia o właściwym trybie,
    • informacje.
  5. Wydanie decyzji:
    • organ właściwy,
    • zmiana decyzji organu odwoławczego,
    • zmiana decyzji innego organu.
  6. Rozstrzygnięcie w sprawie – prawidłowe formułowanie wyrzeczenia decyzji.
  7. Data uchylenia i zmiany decyzji (zastosowanie orzecznictwa) - uzasadnienie daty zmiany decyzji.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze gmin, pracownicy działów organizacyjnych, kierownicy jednostek, pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji administracyjnych w jsfp, w tym w urzędach samorządu terytorialnego, jednostkach podległych, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalistka z zakresu postępowania administracyjnego, członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wieloletni praktyk orzecznik, trener szkoleń prawnych z zakresu procedury administracyjnej oraz zabezpieczenia społecznego. Trener szkoleń z zakresu procedury administracyjnej dla gmin i powiatów w całym kraju. Konsultant procedur administracyjnych i zabezpieczenia społecznego Miasta Stołecznego Warszawa.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Joanna Kulas
Koordynator szkoleń, koordynator forów samorządowych
tel. 17 862 69 64
joanna.kulas@frdl.rzeszow.pl
Barbara Jemioło-Róg
Specjalista ds. szkoleń
tel. 17 862 69 64
barbara.jemiolo@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 lipca 2024 r. cena wynosi: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl
do 6 sierpnia 2024 r.