• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego - IV edycja

Miejsce
Internet
Termin
04 listopada - 03 grudnia 2025
Czas trwania
09:00 - 15:00
Cena
2989/3389 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszeniowa

Cena: 3 389 PLN netto/os. Dla Członków Forum Sekretarzy, działających przy regionalnych ośrodkach FRDL cena wynosi: 2 989 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Serdecznie zapraszamy na Kurs: Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego - IV edycja w terminie 4, 7, 13, 14, 18, 24 listopada i 3 grudnia 2025 r.

Ważne informacje o szkoleniu

Pracujesz jako Sekretarz w jst od niedawna lub zamierzasz aplikować na to stanowisko?

Chcesz zwiększyć swoje kompetencje i zaktualizować wiedzę czy nabyć umiejętności menadżerskie?

W takim razie te zajęcia są dedykowane TOBIE!

Zapraszamy do udziału w 7 dniowym kursie (51 godzin dydaktycznych zajęć), który umożliwi poznanie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy Sekretarzom, zastępcom wójta, burmistrza, dyrektorom wydziałów organizacyjnych, osobom przygotowującym się do roli Sekretarza w samorządzie.

Kurs zakończy się testem, weryfikującym zdobytą wiedzę.

Wcześniejsze edycje kursu spotkały się z dużym zainteresowaniem i zostały wysoko ocenione przez uczestników.

Dla Członków Forów Sekretarzy działających przy ośrodkach regionalnych FRDL przewidujemy specjalny rabat.

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w IV edycji!

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Ustawa o pracownikach samorządowych reguluje obowiązek utworzenia w każdej gminie stanowiska Sekretarza, będącego po wójcie/burmistrzu/prezydencie najwyższym rangą urzędnikiem samorządowym w gminie, podlegającym bezpośrednio kierownikowi danego urzędu. Sekretarz został wyposażony przez ustawodawcę w określone uprawnienia, ale jednocześnie funkcja ta oparta jest na szeregu ograniczeń ustawowych.

Jak wygląda praca Sekretarza? Jakie są jego kompetencje? Jakie ma zadania, co powinien nadzorować? Na jakie przepisy powinien zwrócić szczególną uwagę? Jak powinien budować zespół współpracowników i w jaki sposób go motywować, oceniać?

Na te i inne pytania odpowiemy podczas kompleksowego kursu wskazującego, jak w praktyce wygląda praca na stanowisku Sekretarza jst oraz wzmacniającego kompetencje i poszerzającego wiedzę.

Podczas zajęć zostaną przedstawione praktyczne informacje i aktualne przepisy stanowiące kompendium wiedzy przekazywanej przez praktyków, trenerów z wieloletnim doświadczeniem, znających specyfikę samorządu „od podszewki”. Wiedza ta jest konieczna, by prawidłowo i należycie wykonywać swoje obowiązki jako Sekretarz jst.

W ciągu siedmiu dni zajęć omówimy zagadnienia dotyczące:

  • zadań, praw i obowiązków Sekretarza,
  • najistotniejszych zagadnień z zakresu prawa pracy, w tym dotyczących przeciwdziałania mobbingowi,
  • ocen pracowniczych,
  • k.p.a. i e-doręczeń,
  • udostępniania informacji publicznych,
  • budowania i zarządzania zespołem, czy motywowania pracowników.

Podsumowując, uczestnicząc w naszym kursie uzyskają Państwo:

  • 7 dni intensywnych spotkań szkoleniowych prowadzonych przez naszych najlepszych i najbardziej doświadczonych ekspertów,
  • integrację środowiska przedstawicieli jst,
  • wymianę dobrych praktyk i sprawdzonych sposobów działania,
  • kompleksowe przygotowanie do pracy, uzupełnienie informacji, analizę trudnych i problemowych przepisów, wskazanie niejasności i zaproponowanie konkretnych rozwiązań.
zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I –4 listopada 2025 r. 9:00-15:00

  1. Sekretarz w jst. Pozycja, zadania i obowiązki.
  2. Jak zmotywować i zbudować zaangażowania pracowników?

DZIEŃ II – 7 listopada 2025 r. 9:00-15:00

Sporządzanie podstawowych aktów normatywnych jst: statutów i regulaminów organizacyjnych w gminach i powiatach.

I. Sporządzanie statutów jst.

II. Sporządzanie i weryfikacja regulaminów organizacyjnych w jst.

Dzień III –13 listopada 2025 r. 9:00-15:00

Udostępnianie i odmowa udostepnienia informacji publicznej w praktyce „krok po kroku” - realizacja tzw. „trudnych wniosków”.

DZIEŃ IV –14 listopada 2025 r. 9:00-15:00

Dokumentacja związana z organizacją pracy w jednostce – regulamin pracy oraz pracy zdalnej.

  1. Sporządzanie i weryfikacja regulaminu pracy.
  2. Sporządzanie regulaminów pracy zdalnej z uwzględnieniem pracy zdalnej okazjonalnej.

DZIEŃ V – 18 listopada 2025 r. 9:00 – 15:00

Prawo pracy – najistotniejsze kwestie z perspektywy pracy Sekretarza.

DZIEŃ VI –24 listopada 2025 r. 9:00-15:00

Stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego wraz z elektronizacją postępowania po nowelizacji w 2025 r. w praktyce organów jst- najczęściej popełniane błędy. Znajomość procedur administracyjnych dla Sekretarzy w celu właściwej organizacji pracy urzędu w zakresie stosowania k.p.a.

DZIEŃ VII – 3 grudnia 2025 r. 9:00-15:00

  1. Skuteczne budowanie i zarządzanie zespołem pracowników w jst.
  2. Audyt stanowiskowy Sekretarza i oceny okresowe pracownicze.
  3. Test sprawdzający wiedzę.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Nowo powołani Sekretarze, zastępcy wójta, burmistrza, osoby pełniące obowiązki Sekretarza, osoby zamierzające aplikować na stanowisko Sekretarza, dyrektorzy wydziałów organizacyjnych, kadr.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener 1 - praktyk, pracownik administracji samorządowej, od 2006 r. Sekretarz Gminy i Miasta. Trener łączący wiedzę teoretyczną z wieloaspektowym doświadczeniem praktycznym w zakresie funkcjonowania administracji oraz zarządzania jst, urzędem, współpracą w realizacji zadań przez poszczególne jednostki organizacyjne gminy. Nadzoruje pracę urzędu, w tym m. in. rozpatrywanie skarg, wniosków, udzielanie informacji, oświadczenia majątkowe, kontrole, czy też funkcjonowanie jednostek organizacyjnych w zakresie oświaty i służby zdrowia. W imieniu organu wykonawczego, od kilku już kadencji samorządu, bezpośrednio zajmuje się również współpracą z radą gminy tj. bieżącymi kontaktami w każdym obszarze funkcjonowania rady i jej poszczególnych komisji, przygotowywaniem projektów podejmowanych rozstrzygnięć (uchwał, stanowisk, skargi). (Dzień I)

Trener 2 – HR Business, trener, mentor, coach akredytowany przez IIC&M i NMC. Wykładowca w Collegium Da Vinci (Poznań). Menedżer inkubacji przedsiębiorstw typu start-up w parkach naukowo-technologicznych. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z umiejętności twardych i miękkich (ponad 14 000 godzin spędzonych w salach szkoleniowych). W pracy dydaktycznej wykorzystuje głównie metody warsztatowe i studia przypadków. (Dzień I)

Trener 3 - radca prawny, ekspert z zakresu przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e- doręczeń, tworzenia regulaminów i statutów w jsfp, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Prowadzi warsztaty i konferencje, w tym m.in. w ramach Forów Wójtów, Sekretarzy i Pracowników Kadr, IODO, działających przy ośrodkach regionalnych FRDL im. Jerzego Regulskiego. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów. (Dzień II, IV)

Trener 4- specjalista z zakresu procedur administracyjnych (KPA, ochrona danych osobowych, informacja publiczna, systemy zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego. Wykładowca na wielu unijnych programach szkoleniowych (m. in. „Expert - Urzędnik”, „Urząd na miarę Europy”). Doświadczony trener oraz samorządowiec - praktyk, szkolący od kilkunastu lat pracowników administracji samorządowej i rządowej na terenie całego kraju (urzędy miast i gmin, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie, jednostki organizacyjne JST, urzędy wojewódzkie, NFZ, IPN, KAS, sądy okręgowe, apelacyjne). Posiada także kilkunastoletnie doświadczenie doradcze w zakresie realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej w jednostkach sektora finansów publicznych. (Dzień III)

Trener 5 - prawniczka, która specjalizuje się w problematyce zatrudniania, zbiorowym prawie pracy oraz pragmatykach urzędniczych. Przez 17 lat była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy. W trakcie pracy przygotowała ponad 600 opinii prawnych.  Prowadzi szkolenia, warsztaty i konferencje, w tym m.in. w ramach Kongresu Sekretarzy, Forów Sekretarzy i Pracowników Kadr, działających przy FRDL im. Jerzego Regulskiego. Od  2010 r. jest wykładowcą akademickim, który współpracuje z Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej, Wyższą Szkołą Zarządzania Ochroną Pracy, a także Uniwersytetem Łódzkim. (Dzień V)

Trener 6- specjalistka z zakresu postępowania administracyjnego, członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wieloletni praktyk orzecznik, trener szkoleń prawnych z zakresu procedury administracyjnej oraz zabezpieczenia społecznego. Trener szkoleń z zakresu procedury administracyjnej dla gmin i powiatów w całym kraju. Konsultant procedur administracyjnych i zabezpieczenia społecznego Miasta Stołecznego Warszawa. (Dzień VI)

Trener 7 – z wykształcenia specjalista do spraw komunikacji, socjolog, psychoterapeutka, coach, trener. Od kilkunastu lat pracuje z osobami indywidualnie oraz z zespołami. Prowadzi szkolenia i warsztaty z tematyki komunikacji, wypalenia zawodowego, zarządzania zespołami, różnych aspektów dostępności. W szkoleniach największy nacisk kładzie na umiejętność budowania, wzmacniania świadomości oraz relacji, która stanowi fundament efektywnej oraz satysfakcjonującej pracy zespołów. (Dzień VII)

Trener 8 - wieloletni samorządowiec, praktyk, ekspert z zakresu spraw pracowniczych, posiada bogate doświadczenie w zakresie prawa pracy pracowników samorządowych. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego w Urzędzie Miasta. Wykładowca akademicki w zakresie prawa pracy. Autorka publikacji na temat dokumentacji pracowniczej. (Dzień VII)

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 30 października 2025 r.

UWAGA! Liczba miejsc ograniczona.