• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Teczka akt osobowych w samorządzie. Warsztaty z wykorzystaniem wzorów dokumentów

Miejsce
Internet
Termin
23 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 14:30
Cena
439 zł
Ważne informacje o szkoleniu

Proponowane spotkanie to intensywny warsztat na edytowalnych wzorach dokumentów, który rozwieje wszelkie wątpliwości w zakresie poprawnego prowadzenia akt osobowych, dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz pozostałej dokumentacji związanej z zatrudnieniem. Warsztat uwzględnia komplet zaktualizowanych po zmianach np. w 2023 r. wzorów dokumentów, które zostaną udostępnione uczestnikom szkolenia. Podczas zajęć Uczestnicy:

  • zrozumieją zasady prowadzenia akt osobowych – tj. nauczą się, jakie dokumenty powinny być przechowywane w różnych częściach akt (A, B, C, D, E) oraz jak je archiwizować.
  • zaktualizują wiedzę o dokumentacji pracowniczej zgodnie z nowymi przepisami z 2023 roku, co obejmuje zmiany w zakresie elektronizacji dokumentów oraz okresów ich przechowywania.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobędziesz szczegółową wiedzę na temat przepisów dotyczących prowadzenia akt osobowych.
  • Nauczysz się, jak prawidłowo przekształcać dokumentację papierową na elektroniczną oraz dowiesz się jakie są wymogi związane z prowadzeniem akt osobowych w formie elektronicznej.
  • Uzyskasz wiedzę na temat zasad archiwizacji dokumentów.
  • Poznasz obowiązki pracodawcy związane z wydawaniem dokumentacji pracowniczej oraz odpowiedzialność karno-wykroczeniową w przypadku ich niewłaściwego prowadzenia.
  • Wiedza zdobyta podczas szkolenia umożliwi Ci bardziej efektywne zarządzanie dokumentacją kadrową, co przyczyni się do poprawy organizacji pracy w firmie.
zwiń
rozwiń
Program

I. AKTA OSOBOWE – WZORY
1. Zasady prowadzenia akt osobowych pracowników i archiwizacji dokumentacji pracowniczej: 
a. jakie dokumenty powinny się znaleźć w części A, B, C, D, E;
b. numeracja i opis stron;
c. elektronizacja – krok po kroku;
d. okres przechowywania dokumentacji: kazusy i przykłady oraz wzór informacji o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej.
2. Prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji pracowniczej:
a. dokumentacja pracownicza: jakie dokumenty kadrowe stanowią dokumentację pracowniczą, postać papierowa i postać elektroniczna dokumentacji pracowniczej, nowe rozwiązania w zakresie prowadzenia akt osobowych, części akt osobowych;
b. przechowywanie dokumentacji pracowniczej: przechowywanie dokumentacji pracowniczej w przypadku ponownego zatrudnienia tego samego pracownika;
c. archiwizacja: jakie dokumenty podlegają archiwizacji w aktach osobowych i okres archiwizowania akt osobowych: w jakich sytuacjach dokumentacja pracownicza podlega 10-letniej archiwizacji, a w jakich okres przechowywania wynosi 50 lat, szczególne zasady przechowywania dokumentacji pracowniczej, która może stanowić dowód w postępowaniu sądowym;
d. niszczenie dokumentacji pracowniczej – dopuszczalność i tryb;
e. obowiązkowa informacja wydawana pracownikowi wraz ze świadectwem pracy po ustaniu stosunku pracy – zakres informacji, wzór;
f. zasady prowadzenia akt osobowych w formie elektronicznej – wymogi, przekształcenie dokumentacji sporządzonej w postaci papierowej w dokumentację w postaci elektronicznej, obowiązkowa informacja dla pracownika o prowadzeniu dokumentacji w postaci elektronicznej, wzór informacji;
g. tryb i zasady wydawania dokumentacji pracowniczej pracownikowi, byłemu pracownikowi lub członkom jego rodziny;
h. warunki wydawania pracownikowi kopii dokumentacji;
i. odpowiedzialność karna i wykroczeniowa związana z nieprowadzeniem bądź nieprzechowywaniem dokumentacji pracowniczej.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy działów kadr, pracodawcy, kierownicy, dyrektorzy jednostek organizacyjnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny odznaczony złotą honorową odznaką „Zasłużony dla Samorządu Radców Prawnych”. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America (Waszyngton, USA). Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ. Uczestnik międzynarodowych konferencji naukowych. Specjalista w zakresie prawa pracy, zagadnień kadrowych oraz ochrony danych osobowych. Prowadzi własną kancelarię prawną. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych ze stosowaniem prawa, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach kontrolnych i sądowych. Doświadczony oraz uznany trener.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 20 stycznia 2025 r.