Strategia Promocji Gminy
ADRESACI:
- gminy miejskie, miejsko-wiejskie i wiejskie
- powiaty
CEL:
- budowa i promocja marki gminy/powiatu na arenie regionalnej, krajowej oraz międzynarodowej
- wykreowanie pozytywnego wizerunku gminy/powiatu
KORZYŚCI
- wykreowanie i umocnienie jednolicie zdefiniowanej marki gminy/powiatu
- uporządkowanie działań promocyjnych, nadanie im wyrazistego, spójnego charakteru
ZAKRES USŁUGI:
Strategia Promocji zostanie opracowana w partycypacyjnej procedurze, z udziałem interesariuszy. Obszary promocji i cele zawarte w Strategii będą się odnosić do różnych odbiorców – ważnych z punktu widzenia rozwoju gminy/powiatu.
Kluczowe elementy realizacji:
- diagnoza stanu systemu promocji:
- przegląd działania systemu promocji (działania i zaangażowane podmioty, materiały promocyjne, itp.)
- analiza czynników wpływających na wizerunek – analiza SWOT
- przygotowanie i przeprowadzenie badania dotyczącego wizerunku i działań promocyjnych
- opracowanie planu operacyjnego:
- sformułowanie wizji, misji, celów i priorytetów rozwojowych w obszarze promocji
- wypracowanie listy propozycji merytorycznych związanych z identyfikacją gminy/powiatu, listy kluczowych przedsięwzięć i harmonogramu realizacji; opracowanie wstępnego planu finansowego
- opracowanie struktury marki — drzewo skojarzeń
- opracowanie koncepcji komunikacji (kluczowy komunikat, hasła promocyjne, itp.)
- określenie systemu wdrażania zapisów dokumentu: monitorowania, ewaluacji i aktualizacji oraz upowszechniania zapisów strategi
- przeprowadzenie konsultacji społecznych wraz z analizą uwag i opracowaniem ostatecznej wersji strategii