• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Meldowanie cudzoziemców, ewidencja ludności - praktyczne stosowanie przepisów

Miejsce
Internet
Termin
15 października 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
435 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 1 października2024 r. cena: 399 PLN/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie z zakresu ewidencji ludności, dotyczące meldowania cudzoziemców.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego wyjaśnimy najczęściej pojawiające się wątpliwości dotyczące stosowania przepisów w zakresie prowadzenia ewidencji ludności i meldowania cudzoziemców, nadawania numeru PESEL cudzoziemcom, w szczególności obywatelom Ukrainy oraz rejestracji danych cudzoziemców w ewidencji ludności. Prowadzący, praktyk, posiadający wieloletnie doświadczenie w kontroli organów gmin w zakresie przedmiotowego spotkania udzieli porad, które pomogą uniknąć błędów, ujawnianych podczas kontroli. Podczas szkolenia omówione zostanie również nowe zadanie gmin - przyjmowanie wniosków o zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uzyskanie praktycznej wiedzy oraz wyjaśnienie na kanwie wybranych przypadków, najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów w zakresie prowadzenia ewidencji ludności, zwłaszcza w zakresie meldowania i rejestracji danych cudzoziemców.
  • Zdobycie porad i wskazówek od eksperta-praktyka w celu prawidłowego wykonywania zadań oraz uniknięcia błędów, ujawnianych podczas kontroli.
  • Wymiana doświadczeń, przedyskutowanie kwestii problematycznych z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia.
  • Rozwój umiejętności stosowania przepisów w zakresie omawianych zagadnień.
  1. Uczestnicy poznają odpowiedzi m. in. na poniższe pytania:
  2. Na czym polega ewidencja ludności i w jaki sposób jest prowadzona?
  3. Jakie są zasady rejestracji i weryfikacji danych cudzoziemców w rejestrze PESEL?
  4. Jak prawidłowo nadawać nr PESEL oraz usuwać niezgodności danych?
  5. Jakie są nowe zadania gmin związane z rejestrem zastrzeżeń numerów PESEL?
  6. Na czym polega obowiązek meldunkowy i w jaki sposób powinien być realizowany?
  7. Jak prawidłowo oceniać długość okresu legalnego pobytu cudzoziemca w Polsce do zameldowania?
  8. Jak poprawnie nadawać oraz przywracać status UKR w trybie przepisów ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy?
zwiń
rozwiń
Program

1. Zasady i praktyczne aspekty rejestracji danych w ewidencji ludności, ze szczególnym uwzględnieniem danych cudzoziemców. Usuwanie niezgodności danych w rejestrach mieszkańców i rejestrze PESEL.

2. Nadawanie numeru PESEL obywatelom polskim i cudzoziemcom, z urzędu i na wniosek. Tryb szczególny nadawania numeru PESEL przewidziany w ustawie o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.

3. Rejestr zastrzeżeń numerów PESEL. Nowe zadanie gmin – przyjmowanie wniosków o zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.

4. Wybrane zagadnienia dotyczące realizacji obowiązku meldunkowego, w tym sposoby dopełniania obowiązku meldunkowego, potwierdzanie pobytu w lokalu, meldowanie przez pełnomocnika i przy użyciu usługi elektronicznej.

5. Zgłoszenie meldunkowe budzące wątpliwości – kiedy meldować prostą czynnością materialno-techniczną, a kiedy rozstrzygać sprawę w drodze decyzji administracyjnej?

6. Meldowanie cudzoziemców:

  • zasady, dokumenty potwierdzające legalność pobytu i status cudzoziemca,
  • ustalanie okresu legalnego pobytu cudzoziemców w Polsce, zgłaszających się do zameldowania,
  • kwestie problemowe z zakresu meldunków, sprawiające trudności.

7. Analiza wybranych przypadków z praktyki.

8. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy gmin/miast, realizujący zadania zlecone z zakresu ewidencji ludności i meldowania cudzoziemców.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

prawnik, administratywista, politolog, autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego, wieloletni pracownik urzędu wojewódzkiego, urzędnik mianowany w służbie cywilnej, członek zespołu roboczego inspektora ochrony danych, specjalista w zakresie postępowania administracyjnego, od kilkunastu lat zajmuje się nadzorem nad organami gmin w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych, przeprowadził 180 kontroli w tym obszarze, doświadczony trener, prowadził wiele szkoleń dla pracowników komórek ds. obywatelskich w urzędach gmin.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Joanna Kulas
Koordynator szkoleń, koordynator forów samorządowych
tel. 17 862 69 64
joanna.kulas@frdl.rzeszow.pl
Barbara Jemioło-Róg
Specjalista ds. szkoleń
tel. 17 862 69 64
barbara.jemiolo@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniu do 1 października 2024 r. cena: 399 PLN/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 10 października 2024 r.