• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Procedury administracyjne na gruncie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wraz z elektronizacją postępowań administracyjnych w 2025 r. Z uwzględnieniem nowelizacji i specyfiki postępowań w pieczy zastępczej. Obowiązki organów administracji i stron postepowań administracyjnych. Wzory pism i pouczeń kierowanych do stron

Miejsce
Internet
Termin
18 lutego 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
449 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 4 lutego 2025 r. cena szkolenia to 409 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu
  • Ustawa o e-doręczeniach wprowadza rewolucyjne zmiany w zakresie funkcjonowania doręczeń elektronicznych, wprowadzając nowe standardy wymiany korespondencji i zastępując, co do zasady, w odniesieniu do podmiotów publicznych – korespondencję tradycyjną formami elektronicznymi. Ma to również przełożenie na postępowania dotyczące pieczy zastępczej.
  • Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nowymi obowiązkami oraz przygotowanie organizacji do sprawnego zarządzania zewnętrzną korespondencją elektroniczną. Omówione będą również zmiany w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych wraz ze zmianami w 2024 r.
  • Spotkanie poprowadzi doświadczona trenerka, a jednocześnie członek etatowy SKO, wyjaśniając najczęstsze problematyczne i budzące wątpliwości zagadnienia w zakresie elektronizacji postępowań administracyjnych.
  • Uczestnicy otrzymają też wzory pism i pouczeń kierowanych do stron.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnik biorąc udział w spotkaniu dowie się:

  • Jakie są podstawowe zasady prowadzenia postępowania administracyjnego zgodnie z k.p.a.?
  • Jakie zmiany wprowadzono w k.p.a. oraz w ustawie o doręczeniach elektronicznych?
  • Jakie są najczęstsze błędy w stosowaniu zasady pisemności postępowania administracyjnego?
  • Jakie są różnice między publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego a publiczną usługą hybrydową?
  • Jakie zmiany w zakresie komunikacji elektronicznej z innymi organami administracji wejdą w życie po 1 stycznia 2025 roku?
  • Jakie zasady obowiązują przy podpisywaniu pism papierowych i elektronicznych?
  • Jak postępować w przypadku osób wykluczonych cyfrowo?
  • Jakie są zasady skuteczności doręczeń i ich wpływ na postępowanie administracyjne?
  • Jakie dokumenty można przesyłać elektronicznie podczas przekazywania odwołań do organu II instancji?
  • Jakie są nowe zasady dotyczące posiadania adresu do doręczeń przez strony postępowania?
  • Szkolenie wyjaśni obowiązki stron oraz konsekwencje braku adresu do doręczeń elektronicznych.
  • Proponowane spotkanie to także możliwość wymiany doświadczeń z prowadzącą oraz innymi uczestnikami.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Zasady ogólne k.p.a. – jak prawidłowo prowadzić postępowanie administracyjne na gruncie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – nowości orzecznicze.
  2. Podstawy prawne - zmiany wprowadzone w k.p.a. i w nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  3. Termin wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
  4. Zasada pisemności postępowania administracyjnego w praktyce działania organów administracji – najczęściej popełniane błędy. Jak im zapobiegać?
  5. Stosowanie znowelizowanych przepisów k.p.a. w okresie po 1 stycznia 2025 r.
  6. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego a publiczna usługa hybrydowa.
  7. E-PUAP - zasady działania po wejściu w życie doręczeń elektronicznych w administracji. Jak informować stronę o zmianach w zasadach korzystania z systemu e-PUAP i nowego systemu e-doręczeń?
  8. Specyfika postępowań w pieczy – rodziny zastępcze, usamodzielniani i rodzicie biologiczni jako strony postępowania.
  9. Wszczęcie postępowania na piśmie – papierowe i elektroniczne – jak powiadomić stronę, jeśli posiada pełnomocnika? Czy można wysyłać listy papierowo czy tylko na adres profesjonalnego pełnomocnika? Różnica między pełnomocnikiem profesjonalnym i nieprofesjonalnym.
  10. Kierowanie pism do organu a kierowanie pism do strony – różnice. W jakiej formie po 1 stycznia 2025 r. strona może wnieść podanie? Zmiany dotychczasowych reguł.
  11. Komunikacja elektroniczna z innymi organami - czy organ może wysyłać pisma papierowe do innych organów? Sprawdzanie adresów w BAE- baza adresów elektronicznych.
  12. Podpisywanie pism - papierowych i elektronicznych – zasady.
  13. Pouczenia kierowane do stron – w zakresie podpisów, formy wnoszenia podania, uzupełniania podania, pozostawiania podania bez rozpoznania.
  14. Doręczenia pism, wezwań, decyzji po 1 stycznia 2025 r. - zasady, kolejność form doręczenia.
  15. Posiadanie adresu do doręczeń przez organ.
  16. Posiadanie adresu do doręczeń przez stronę - podmioty zobowiązane do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych. Co zrobić w sytuacji, gdy strona nie posiada adresu a ma taki obowiązek?
  17. Sprawdzanie w bazie danych czy strona postępowania posiada adres do doręczeń elektronicznych.
  18. Osoby wykluczone cyfrowo - zasady działania stron postępowania i organu względem tych stron.
  19. Skuteczność doręczeń i wpływ na postępowanie w zakresie wezwań.
  20. Skuteczność doręczenia a weście decyzji do obrotu prawnego.
  21. Wykonalność decyzji a nieprawidłowe doręczenie.
  22. Przekazywanie odwołania do organu II instancji – jakie dokumenty są możliwe do przesłania elektronicznie, a jakie drogą pisemną papierową?
  23. Prowadzenie postępowania zgodnie z regułami określonymi w k.p.a. - wyjaśnianie sprawy, zbieranie dowodów.
  24. Reprezentacja strony w postępowaniu a doręczenia, w tym elektroniczne.
  25. Ocena materiałów zebranych w sprawie.
  26. Wydawanie rozstrzygnięcia i jego doręczenie.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy i pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, w tym OPS, MOPS, PCPR, placówek pieczy zastępczej, w szczególności osoby zajmujące się wydawaniem decyzji w sprawach o przyznaniu świadczeń z zakresu wspierania rodziny i pieczy zastępczej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalistka z zakresu postępowania administracyjnego, członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wieloletni praktyk-orzecznik, trener szkoleń prawnych z zakresu procedury administracyjnej oraz zabezpieczenia społecznego. Prowadziła szkolenia z zakresu procedury administracyjnej dla Miasta Krakowa, gmin i powiatów na terenie całego kraju. Konsultantka procedur administracyjnych i zabezpieczenia społecznego Miasta Stołecznego Warszawa.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 4 lutego 2025 r. cena szkolenia to 409 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 14 lutego 2025 r.