• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych w 2025 r. okiem praktyka. 2 dniowe zajęcia doskonalające. Jak prowadzić postępowanie administracyjne po wejściu w życie e-doręczeń? Jak poprawnie doręczać korespondencję? E-doręczenia a EPUAP i inne e-usługi

Miejsce
Internet
Termin
24-25 czerwca 2025
Czas trwania
15:35 - 15:35
Cena
759/789 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 789 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 10 czerwca 2025 r. cena wynosi: 759 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie mają obowiązek korzystania z e-doręczeń. Od tego dnia jednostki publiczne są zobligowane do posiadania adresu do e-doręczeń, wpisanego do bazy adresów elektronicznych (BAE), a także doręczać pisma na adres do e-doręczeń podmiotom, które z niego korzystają. W celu prawidłowej realizacji wskazanych obowiązków, proponujemy Państwu uczestnictwo w 2 dniowych, kompleksowych zajęciach, które pomogą zrozumieć, jak w praktyce korzystać z e-doręczeń i stosować je w jednostce.

Zajęcia poprowadzą doświadczeni trenerzy, praktycy, znający od podszewki specyfikę funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności samorządowej, świadczący wsparcie prawne jst, jak i wdrożeniowe dotyczące systemów teleinformatycznych, cyfryzacji czy procesów digital, cenieni za jasny sposób przekazywania wiedzy, uzyskujący bardzo dobre oceny od uczestników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Pierwszego dnia uczestnicy:

  • Zdobędą wiedzę, jak właściwie interpretować przepisy ustawy o e-doręczeniach w stosunku do prowadzenia postępowania administracyjnego i wydawania decyzji.
  • Poznają obowiązki, jakie ciążą na jsfp w związku ze stosowaniem e-doręczeń i e-usług.
  • Dowiedzą się, kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi, a kto jest zobowiązany wyłącznie do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych.
  • Uzyskają dostęp do obszernych materiałów szkoleniowych pomocnych przy wykonywaniu obowiązków.

Drugiego dnia uczestnicy, podczas części warsztatowej:

  • Zobaczą krok po kroku działanie aplikacji e-doręczeń w praktyce, poznają jego funkcjonalności.
  • Przećwiczą, jak wysyłać korespondencję za pomocą PURDE i PUH.
  • Poznają znaczenie podpisu elektronicznego i pieczęci elektronicznej w e-doręczeniach.
  • Zdobędą wiedzę przydatną w celu wyeliminowania błędów i nieprawidłowości w zakresie stosowania e-doręczeń.

 

zwiń
rozwiń
Program

Dzień I – 24 czerwca 2025 r.

DORĘCZANIE KORESPONDENCJI W POSTĘPOWANIACH ADMINISTRACYJNYCH I POZA NIMI – KWESTIE PRAWNE. EPUAP A DORĘCZENIA ELEKTRONICZNE  


1. Czym praktycznie są doręczenia elektroniczne:

  • Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne? 
  • Czy możemy wysyłać zwykłe listy doręczeniami elektronicznymi? 
  • Czy po wejściu e-doręczeń istnieje możliwość wysyłania korespondencji mailowo?

2. Wysyłanie korespondencji doręczeniami elektronicznymi.
3. Krajowy system e-doręczeń – z jakich elementów się składa?
4. Jak wyglądają doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych od 1 stycznia 2025?:

  • Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych (BAE). 
  • Skutki wpisu do BAE. 
  • Czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych?

5. Doręczanie korespondencji za pomocą PURDE:

  • Kiedy dochodzi do faktycznego doręczenia? 
  • Dowody potwierdzające (dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji). 

6. Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń? Problemy i praktyczne wskazówki w dokumentowaniu braku adresu do doręczeń czy awarii systemu.
7. Jak wyglądają doręczenia w ramach PUH – Publicznej Usługi Hybrydowej?:

  • Możliwe scenariusze przy realizacji PUH. 
  • Potwierdzenie nadania.
  • Potwierdzenie doręczenia.
  • Niedoręczenie przesyłki.
  • Raporty, zwroty do nadawcy. 
  • Kiedy dochodzi do doręczenia?
  • Zrównanie wydruku mocą z dokumentem elektronicznym. 

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jsfp, administracji rządowej oraz samorządowej, w szczególności sekretarze jst, pracownicy działów organizacyjnych, pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych - archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, osoby prowadzące postępowanie administracyjne i wydające decyzje administracyjne, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, zapewniania dostępności, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń (I dzień).

Doświadczony trener, szkoleniowiec, przedsiębiorca, praktyk. Wdrożeniowiec platform, systemów i narzędzi ICT. Realizator projektów z obszaru: kompetencji cyfrowych, cyberbezpieczeństwa, bezpiecznej pracy w sieci. Prowadził szkolenia z tematyki ochrony danych osobowych, RODO, e-doręczeń, dostępności cyfrowej, transformacji cyfrowej, elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), podpisu elektronicznego (aspektów technicznych, zmian w k.p.a.). Posiada ponad 10 lat doświadczenia w obszarach cyfryzacji i procesów digital. Zrealizował ponad 6000 godzin szkoleniowych w ramach edukacji, wdrożenia, konsultingu merytorycznego i technicznego. Przeprowadził szkolenia warsztatowe m.in. dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Edukacji, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Zdrowia, Państwowej Inspekcji Pracy, Agencji Rezerw Strategicznych, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencji Mienia Wojskowego (II dzień).

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 789 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 10 czerwca 2025 r. cena wynosi: 759 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 18 czerwca 2025 r.