• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Doręczenia elektroniczne w jsfp od 1 stycznia 2025 r. Planowane zmiany, okresy przejściowe, postępowania administracyjne w praktyce

Miejsce
Internet
Termin
16 grudnia 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
399/445 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 2 grudnia 2024 r cena: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji z 12 lipca 2024 r. od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie będą miały obowiązek korzystania z e-doręczeń. Od tego dnia jednostki publiczne będą zobligowane do posiadania adresu do e-doręczeń, wpisanego do bazy adresów elektronicznych (BAE), a także doręczać pisma na adres do e-doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.

Przesuwanie terminu wejścia w życie e-doręczeń, kolejne propozycje zmian powodują niejasności i wątpliwości w prawidłowym interpretowaniu przepisów, dlatego proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które pomoże przygotować się do właściwego wdrożenia e - doręczeń w instytucji oraz ich praktycznego stosowania.

Zajęcia poprowadzi radca prawny realizująca od kilkunastu lat szkolenia dla samorządu, świadcząca wsparcie prawne dla jst, ceniona za jasny sposób przekazywania wiedzy, uzyskująca bardzo dobre oceny od uczestników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Podczas zajęć:

  • Przedstawimy obowiązki podmiotów publicznych wynikające z wprowadzenia ustawy o doręczeniach elektronicznych, obowiązujące od 1 stycznia 2025 r.
  • Wyjaśnimy, jakie obowiązki ciążą na jsfp i podpowiemy, jak należycie przygotować się do nich.
  • Omówimy na czym polegają e-doręczenia, jakie są standardy i zasady związane z ich stosowaniem od 1 stycznia 2025 r., kogo dotyczą, a kogo nie?
  • Wskażemy, jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych, a jak w ramach PUH.
  • Omówimy zasady działania: adresu do doręczeń elektronicznych, elektronicznej skrzynki doręczeń, publicznej usługi rejestrowego doręczenia oraz publicznej usługi hybrydowej.
  • W części praktycznej wyjaśnimy, czym są w praktyce: ADE, SD, PURDE, KURDE, PUH.
  • Wytłumaczymy, jak powinno przebiegać postępowanie administracyjne na gruncie k.p.a. po wdrożeniu e-doręczeń.
  • Pokażemy i przećwiczymy praktycznie założenie adresu do doręczeń elektronicznych.
  • Odpowiemy na wiele problematycznych pytań dotyczących przygotowania się do prawidłowego wdrożenia e-doręczeń w administracji publicznej.
  • Zajęcia pozwolą zapoznać się z praktycznym stosowaniem przepisów, uzyskać dostęp do obszernych materiałów szkoleniowych pomocnych przy wykonywaniu obowiązków, wyeliminować błędy i nieprawidłowości w bieżącej pracy.

 

Uwaga program będzie realizowany na podstawie aktualnych przepisów prawnych obowiązujących na dzień realizacji szkolenia.

zwiń
rozwiń
Program

1. Od kiedy stosujemy doręczenia elektroniczne?

  • Terminy dla poszczególnych podmiotów publicznych.
  • Terminy dla podmiotów niepublicznych.
  • Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy a kim podmiot niepubliczny?
  • Jak będzie w praktyce?
  • Jakie obowiązki mają podmioty publiczne a jakie podmioty niepubliczne? 
  • Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi.
  • Jak to będzie wyglądało w praktyce?
  • Jak będą wyglądać doręczenia elektroniczne w okresie przejściowym, czyli w trakcie 2025 r. Obowiązki organów w 2025 r.

2. Czym praktycznie są doręczenia elektroniczne? 

  • Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne? 
  • Czy możemy stosować doręczenia elektroniczne przed terminem wejścia w życie?
  • Czy możemy wysyłać zwykłe listy doręczeniami elektronicznymi? 
  • Czy możliwe jest wysyłanie korespondencji za granicę?

3. Jaki cel ma osiągnąć ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki?
4. Kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi, a kto jest zobowiązany wyłącznie do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze gmin, pracownicy działów organizacyjnych, pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych - archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, administracji rządowej, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, zapewniania dostępności, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 2 grudnia 2024 r cena: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl
do 12 grudnia 2024 r.