• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zmiany przepisów z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i USC od 5 października 2021 r. wynikające z ustawy o doręczeniach elektronicznych. Prowadzenie postępowań

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Od 5 października wejdą w życie istotne zmiany dotyczące stosowania przepisów ustawy o dowodach osobistych oraz rozporządzeń wykonawczych wynikające z ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. W związku z tym proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, dzięki któremu uzyskacie Państwo wiedzę o zaktualizowanych przepisów ustawy o dowodach osobistych i jej rozporządzeń wykonawczych, co pozwoli wyeliminować błędy i nieprawidłowości w bieżącej pracy jak i w przypadku kontroli.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Nabycie wiedzy w zakresie zmienionych przepisów w ustawie o dowodach osobistych, ewidencji ludności, Pasc, imienia i nazwiska, które wejdą w życie od 5 października 2021r.
  • Podniesienie kompetencji niezbędnych do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych.
  • Uzupełnienie informacji oraz wyjaśnienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów dotyczących stosowania przepisów ustawy o dowodach osobistych, w celu uniknięcia błędów w bieżącej pracy.
  • Wskazanie przebiegu postępowań administracyjnych, liczenie terminów w postępowaniach, omówienie problematyki postępowań także w czasie epidemii.
  • Uzyskanie odpowiedzi na pytania, możliwość wymiany doświadczeń z ekspertem i innymi uczestnikami szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program

1. Zmiany ustaw, wynikające z ustawy z dnia 18 listopada 2020r. o doręczeniach elektronicznych: 
najważniejsze regulacje ustawy o doręczeniach elektronicznych:

  • cele szczegółowe ustawy;
  • komunikacja elektroniczna podmiotów publicznych z podmiotami publicznymi i pozostałymi: publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publiczna usługa hybrydowa;
  • nowe pojęcia: skrzynka doręczeń, administrator skrzynki doręczeń, adres do doręczeń elektronicznych, baza adresów elektronicznych;
  • zmiana ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
  • zmiana ustawy o ewidencji ludności; zmiana ustawy o dowodach osobistych;
  • zmiana ustawy prawo o aktach stanu cywilnego; zmiana ustawy o zmianie imienia i nazwiska.

2. Projekty ustaw obejmujące Pasc, ewidencję ludności i dowody osobiste – e-dowód 2.0:

  • dokumentach paszportowych;
  • zmianie ustawy Kro (rozwody administracyjne);
  • zmianie ustawy Pasc (umożliwienie organom gminy wglądu do RSC);
  • rodzicielskim świadczeniu uzupełniającym (zobowiązanie ZUS i KRUS aby same pobierały odpisy do świadczenia „mama 4+”).

3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w czasie epidemii, w tym w szczególności:

  • sposób obliczania terminów;
  • doręczenia w czasie epidemii;
  • przywrócenie biegu terminu w czasie pandemii;
  • czynności dowodowe - zapoznanie z aktami, przesłuchanie świadków, oględziny;
  • wyznaczenie innego organu;
  • ograniczenie obsługi klienta i reżim sanitarny w urzędzie – zasady.

4. Pytania i odpowiedzi.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy gmin/miast realizujący zadania zlecone z zakresu dowodów osobistych, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk, doświadczony trener, od 15 lat zajmuje się nadzorem nad realizacją przez gminy zadań z zakresu spraw obywatelskich. Prowadziła wiele szkoleń z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i USC. Wysoko oceniany wykładowca.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl lub mailem na adres: post@frdl.rzeszow.pl do 29 września 2021 r.