• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nasadzenia drzew w zamian za ich usuwanie - postępowanie administracyjne w sprawie weryfikacji udatności kompensacji

program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będą nasadzenia zastępcze drzew w zamian za ich usuwanie.

Temat szkolenia

Zapraszamy Państwa na szkolenie: NASADZENIA DRZEW W ZAMIAN ZA ICH USUWANIE - POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE WERYFIKACJI UDATNOŚCI KOMPENSACJI - czyli dlaczego i jak decydować o konieczności nasadzeń zastępczych oraz gdzie i dlaczego nasadzeń nie wolno lub nie powinno się wprowadzać

zwiń
rozwiń
Ważne informacje o szkoleniu

W ustawie o ochronie przyrody dookreślone zostały sposoby oceny potrzeby wprowadzania kompensacji w postaci nasadzeń nowych drzew i krzewów w zamian za usuwane. Ustawodawca m.in. określił zasady oceny potrzeby wprowadzenia kompensacji w zamian za usuwane drzewa oraz wprowadził przepisy dotyczące wykonania i oceny udatności kompensacji drzew. Podczas proponowanego szkolenia szczegółowo omówione będą przesłanki, które ustawodawca nakazał weryfikować w procesie decydowania o potrzebie wprowadzania kompensacji drzew i krzewów. Kolejno analizowane będą sposoby oceny: miejsca do nasadzeń, funkcji dendroflory w ekosystemach, ich wartości i znaczenia w środowisku i krajobrazie. Wskazane będą przykładowe miejsca (tereny) gdzie kompensacji nie można lub nie powinno się proponować. Osoby szkolone zostaną zapoznane z niuansami postępowania administracyjnego dotyczącego weryfikacji kompensacji, w tym poznają zasady określania kompensacji w sposób ułatwiający i upraszczający zakończenie postępowania w sprawie weryfikacji udatności kompensacji. Ponadto zostaną poruszone tematy najnowszych zmian prawa w materii szkolenia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Zapoznanie uczestników szkolenia z niuansami postępowania administracyjnego dotyczącego weryfikacji kompensacji, w tym poznanie zasad określania kompensacji w sposób ułatwiający i upraszczający zakończenie postępowania w sprawie weryfikacji udatności kompensacji.

zwiń
rozwiń
Program

1. Organy wydające decyzje z zakresu weryfikacji udatności kompensacji.
2. Zakres przedmiotowy postępowania administracyjnego dotyczącego weryfikacji udatności kompensacji.

a. Przesłanki do nakładania kompensacji.
b. Zasady nakładania kompensacji – omówienie ustawowego zakresu analizy.
c. Okoliczności i motywy odstąpienia od nakazania kompensacji.
d. Miejsca (tereny) gdzie kompensacji nie można lub nie powinno się wprowadzać.

3. Przebieg postępowania dot. Weryfikacji udatności kompensacji w zamian za usunięte drzewa.

a. Wszczęcie postępowania – możliwe terminy.
b. ustalenie stron postępowania.
c. zawiadomienie o oględzinach terenowych.
d. weryfikacja udatności.
e. brak zachowania żywotności drzew - przyczyny zależne i niezależne od podmiotu.
f. możliwości weryfikacji przez organ przyczyn zależnych i niezależnych uschnięcia nasadzonych drzew.
g. uzyskanie przez organ dodatkowych informacji w postępowaniu.
h. kwestie pobrania opłat, w tym ich proporcjonalne przeliczenie.
i. zawiadomienie stron postępowania o zgromadzeniu i zebraniu materiału dowodowego.

4. Wydanie decyzji.

5. Przepisy prawne, wytyczne i literatura.

6. Zajęcia warsztatowe – studium przypadków przedstawianych przez uczestników.

7. Dyskusja.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Urzędnicy (gmin, starostw i urzędów marszałkowskich) zaangażowani w wydawanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew/krzewów oraz decyzji w związku z oceną udatności nakazanej kompensacji drzew. Wskazany jest także udział zarządców spółdzielni, wspólnot mieszkaniowych, dróg, kolei i terenów zieleni oraz przedsiębiorców realizujących inwestycje – w szczególności dokonujących zabiegów usuwania dendroflory, a następnie nasadzeń kompensacyjnych i ich pielęgnowania.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Biolog, pedagog. Ekspert z dziedzin: botanika, leśnictwo, ochrona przyrody, wody powierzchniowe. Wykładowca dysponujący doświadczeniem nabytym w instytucjach i urzędach państwowych, w tym w korpusie SC. Pracował m.in. w Parku Narodowym, PGL Lasy Państwowe, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, PGW Wody Polskie. Od 2014 r. współpracuje z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej prowadząc m. in. zajęcia specjalistyczne w zakresie rozpoznawania, usuwania drzew i krzewów i procedur administracyjnych z tym związanych, dla pracowników administracji samorządowej i jednostek organizacyjnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl lub mailem na adres post@frdl.rzeszow.pl do 13 lipca 2021

Opinie Klientów

Uczestnik szkolenia
1.12.2022r. Zapewnienie dowozu uczniów do szkół
“Bardzo ciekawe szkolenie, wykładowca bardzo dobrze przygotowany, omawiane przykłady były bardzo przydatne. Jedno z lepszych szkoleń, w których brałam udział. Praktyczne przykłady dokładnie omówione. 11/10”
Natalia Czaja-Kozioł
Starostwo Powiatowe w Mielcu
“Serdecznie polecam szkolenia organizowane w ramach Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej. Profesjonalna kadra, świetna organizacja i bogate materiały szkoleniowe – niezawodni w każdym względzie!”
Franciszek Liszka
Sekretarz Gminy Roźwienica
“FRDL Podkarpacki Ośrodek Samorządu Terytorialnego w Rzeszowie opracował dla Gminy Roźwienica „Analizę finansowo – organizacyjną oświaty w Gminie Roźwienica” oraz „Analizę arkuszy organizacyjnych szkół publicznych Gminy Roźwienica na rok szkolny 2019/2020”.
Usługa polegała na opracowaniu diagnozy obecnej sieci szkół, analizie budżetu gminy pod kątem wydatków na oświatę, badaniu arkuszy organizacyjnych szkół oraz zaproponowaniu możliwych wariantów zracjonalizowania wydatków oświatowych z podaniem wynikających z nich korzyści organizacyjnych i finansowych.
Dzięki zaangażowaniu konsultantów FRDL POST, prace nad dokumentem charakteryzowały się profesjonalizmem, partnerstwem, wzorowym przepływem informacji, a w ich efekcie udało się wprowadzić oszczędności w zakresie funkcjonowania oświaty w Gminie.
Z pełną odpowiedzialnością mogę polecić FRDL Podkarpacki Ośrodek Samorządu Terytorialnego w Rzeszowie oraz jego ekspertów, jako kompetentnych partnerów w zakresie zarządzania oświatą.”