• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak nas widzą tak nas piszą. Warsztaty komunikacji medialnej

program i karta zgłoszeniowa

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Proponujemy Państwu szkolenie, którego przedmiotem jest komunikacja z mediami w szczególności jeśli chodzi o współpracę z prasą.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy do udziału w warsztatowym szkoleniu, którego przedmiotem jest omówienie zagadnień dzięki którym uczestnicy zdobędą umiejętności przygotowania materiałów prasowych, organizacji konferencji prasowej, pozyskania patronatów medialnych. Nabycie wyżej wskazanych umiejętności jest niezwykle ważne, aby usprawnić współpracę organizacji/instytucji z mediami, aby poprawić wizerunek naszej organizacji w lokalnych społecznościach, aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych odbiorców naszych usług.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Uczestnicy nauczą się konstruować informację prasową, zdobędą wiedzę w jaki sposób przygotować pakiet prasowy dla poszczególnych typów mediów.
• Otrzymają praktyczne rady w jaki sposób przygotować się do wywiadu prasowego, radiowego i telewizyjnego. Czym różnią się te trzy typy wywiadów.
• Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób przygotować konferencję prasową pod względem organizacyjnym i merytorycznym, aby była ona zadowalająca dla organizacji i mediów.
• Uczestnicy dowiedzą się również na co zwracać uwagę i na co uważać przy przygotowywaniu umów o patronat medialny oraz jak zdobyć i utrzymać patrona medialnego.

zwiń
rozwiń
Program

1. Sukces w pracy z mediami – mini wykład i dyskusja.
• Sukces w pracy z mediami – mini wykład i dyskusja.
• „Media relations”, definicja PR-u, specyfika działań w różnych jednostkach i obszarach, zdefiniowanie grupy odbiorców.
2. Narzędzia współpracy z mediami.
• Informacja prasowa, wywiad (prasowy, radiowy, telewizyjny), relacja telewizyjna z wydarzenia, program radiowy, zaproszenie dziennikarzy na uroczystości, stała rubryka w gazecie lokalnej, itp.
3. Jak zaprojektować i przeprowadzić konferencję prasową?
• Z jakiej okazji organizujemy konferencje, kogo zapraszamy, jakie materiały przygotować, kto ma ją poprowadzić, jak długo powinna trwać, kto ma zabrać głos, itp.
4. Jak pozyskać i zatrzymać przy sobie patronów medialnych?
• Jak przygotować się na rozmowę z potencjalnym patronem, jakie świadczenia można zaproponować, jak dbać o własne interesy, jak zabezpieczyć się przed kosztami, itp.
5. Przygotowanie materiałów prasowych.
• Co powinno znaleźć się w tzw. „pakiecie prasowym”, nośniki, w jaki sposób należy je przekazać dziennikarzom?
6. Specyfika wywiadu prasowego, radiowego i telewizyjnego.
• Specyfika poszczególnych wywiadów, jak się ubrać, jak zachowywać, na co zwracać uwagę, co ze sobą zabrać, itp.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby pracujące w działach marketingu, promocji, PR, komunikacji oraz rzecznicy prasowi w jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach kultury, jednostkach oświatowych oraz stowarzyszeniach i fundacjach.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego – kierunek Animacja Kultury oraz Zarządzanie Kulturą. Kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w instytucji kultury (Opera Krakowska – specjalista PR i sponsoringu, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK – specjalista ds. programów). Współpracuje z FRDL, Instytutem Doradztwa Europejskiego i Regionalnego oraz Regionalnym Instytutem Kultury w Katowicach prowadząc szkolenia ze sponsoringu, projektowania przedsięwzięć kulturalnych w instytucjach kultury i PR-u. Współautorka programu szkoleniowego z zakresu PR i sponsoringu w instytucjach kultury w ramach europejskiego projektu „JAsne komunikaTY”. Prowadzi własną firmę zajmującą się PR i marketingiem oraz pozyskiwaniem funduszy, szczególnie w sektorze kultury.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl lub mailem na adres post@frdl.rzeszow.pl do 14 czerwca 2021 r.