Panie/Panowie
Sekretarze Gmin, Miast i Powiatów Województwa Podkarpackiego
Członkowie Podkarpackiego Forum Sekretarzy

mam przyjemność zaprosić Państwa na kolejne spotkanie Podkarpackiego Forum Sekretarzy, które odbędzie się w dniu 27 września 2017 r. (środa) w godz. 10.00 - 14.00 w HOTELU METROPOLITAN w Rzeszowie, ul. Słowackiego 16 (za Ratuszem, w kierunku Instytutu Pamięci Narodowej). Parking przy Hotelu jest dla Państwa bezpłatny.


Omawiane zagadnienia dotyczyć będą dostępu do informacji publicznej w samorządzie terytorialnym. 

Uczestnictwo w spotkaniu pozwoli Sekretarzom zdobyć wiedzę i praktyczne informacje z zakresu udostępniania informacji publicznej. Dzięki obecności na spotkaniu poznają Państwo szereg praktycznych porad, które pozwolą ustrzec się od błędów i postępować w sprawach związanych z dostępem do informacji publicznej.
Podczas spotkania sporządzona zostanie również, na wniosek Zarządu Forum, w porozumieniu z Członkami Forum, petycja ws. udostępniania informacji publicznej przez jst.

Program spotkania:

1. Zasada jawności. Transparentność i przejrzystość działania władz samorządowych
2. Co to jest informacja publiczna?
3. Informacja publiczna prosta i przetworzona
4. Dostęp do informacji publicznej jako konstytucyjne prawo obywatela
5. Interes prawny a dostęp do informacji publicznej
6. Podmioty zobowiązane do udzielania informacji publicznej
7. Zasady dostępu do informacji publicznej
8. Tryb uzyskiwania informacji publicznej
9. Formy dostępu do informacji publicznej
• BIP
• wgląd do dokumentów urzędowych. Co jest a co nie jest dokumentem urzędowym?
• szczególne rodzaje dokumentów (faktury, umowy, opinie prawne) i zasady ich udostępniania
• dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów i innych podmiotów. Czy możliwy jest wstęp na posiedzenia komisji rady i w jakim zakresie?
• centralne repozytorium
10. Terminy dostępu do informacji publicznej
11. Informacja przetworzona (kto może o nią wystąpić, zasady jej sporządzania oraz dostępu)
12. Dostęp do informacji publicznej a ochrona prywatności i wyłączenia w tym zakresie (czego w urzędzie możemy dowiedzieć się o wójcie/burmistrzu?)
13. Dostęp do informacji publicznej a ochrona danych osobowych
14. Dostęp do informacji publicznej a inne dane chronione
15. Czy dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny? Jaką opłatę można ustanowić?
16. Kiedy można odmówić dostępu do informacji publicznej i w jakiej formie?
17. Skargi w zakresie dostępu do informacji publicznej
18. Analiza aktualnego orzecznictwa w zakresie dostępu do informacji publicznej.

Proszę o potwierdzenie przybycia mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. przez formularz elektroniczny http://frdl.rzeszow.pl/ogloszenia/forum-sekretarzy.html?hy=91 lub telefonicznie 17-783-55-53 do dnia 25 września 2017r.

Z wyrazami szacunku,

Magdalena Kubik-Szczerba
Koordynator Forum